apache1.spec

Jakub Bogusz qboosh w pld.org.pl
Nie, 16 Lut 2003, 02:44:55 CET

On Sun, Feb 16, 2003 at 12:33:17AM +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> On/Dnia Sun, Feb 16, 2003 at 12:22:42AM +0100, Paweł Gołaszewski wrote/napisał(a)

Praktycznie uidy i gidy <100 się skończyły. Zostało może kilka, ale
starczy może na pokrycie zasobów w repo (nut wymaga użytkownika != nobody;
w petidomo.spec występuje nie istniejący użytkownik petidomo; portmap
standardowo chciał używać użytkownika "rpc" i zmiana na nobody nie musi
być dobrym pomysłem)

> u nas 1000

Zgodnie z czym?
Bo useradd w konfiguracji prosto z pakietu zakłada zwykłe konta (bez -r)
poczynając od 500. groupadd chyba tak samo.

> w ogóle to któryś ze standardów mówi o tym:

Też kiedyś coś takiego napotkałem. Ale jedyne co mogę sobie teraz
przypomieć, to Debian Policy.

> < 100 to statyczni userzy
> < 1000 and > 100 dynamicznie dodawani userzy (i tu powinni wszyscy ci
> userzy dodawani w %pre trafiać)

Nie wszyscy tworzeni w %pre mogą mieć zmienny uid (to samo z grupami)
- czasami liczbowy uid/gid jest wkompilowany w binarkę.

--
Jakub Bogusz    http://www.cs.net.pl/~qboosh/