apache1.spec

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Nie, 16 Lut 2003, 14:02:14 CET

On Sun, Feb 16, 2003 at 12:33:17AM +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> On/Dnia Sun, Feb 16, 2003 at 12:22:42AM +0100, Paweł Gołaszewski wrote/napisał(a)

> u nas 1000
>
> w ogóle to któryś ze standardów mówi o tym:
> < 100 to statyczni userzy
> < 1000 and > 100 dynamicznie dodawani userzy (i tu powinni wszyscy ci
> userzy dodawani w %pre trafiać)

do 500, LSB:

  Linux Standard Base Specification 1.3 :: Chapter 19. Users & Groups ::
  UID Ranges

     The system UIDs from 0 to 99 should be statically allocated by
     the system. These static assignments should be defined by a common
     registry.

     The system UIDs from 100 to 499 should be reserved for dynamically
     allocation by system administrators and post install scripts using
     useradd(1).

http://www2.linuxbase.org/spec/refspecs/LSB_1.3.0/gLSB/gLSB/uidrange.html

Nie wiem czy ,,common registry'' jest common dla jednej dystrybucji czy
dla wszystkich. Można by się też chyba kłócić, że ,,dynamic allocation''
oznacza, że user jest dynamicznie dodawany do /etc/passwd, ale zawsze z
tym samym uidem, ale to wygląda na nadużycie.

IMHO w 0-100 powinni zostać tylko userzy systemowi, nie tacy potrzebni
poszczególnym programom.

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h