perl 5.8.0

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Śro, 26 Lut 2003, 12:30:43 CET

Paweł A. Gajda <mis w pld.org.pl> [26-02-2003 10:45]:
> środa 26/02/2003  2:01:53, Radoslaw Zielinski:

> Wygoda to IMO żadna, moduły "z ręki" instalować się powinno jak
> wszystko inne w /usr/local.

No to właśnie o to chodzi; perl_site* idą do /usr/local, perl_priv* do
/usr.  Domyślną wartością argumentu INSTALLDIRS={site|vendor|priv} do
"perl Makefile.pl" jest "site".  W specach powinno być "vendor".

> Nie mogę znaleźć nic takiego w FHS. Który punkt mówi o takim podziale?

4.9.  Ale chyba się nie rozumiemy...

> Aha, pld_perl to IMHO zdecydowanie przegięcie :-) Niech zostanie
> domyślne vendor (tak ma też RH AFAIR).

OK; ktoś jeszcze ma zdanie w tej kwestii?

> Ile razy byłeś zmuszony do czegoś takiego?

Chyba kilkukrotnie, ale pamiętam tylko raz: z perl-Class-Fields, które
pokutuje w Ra.  Niestety, wtedy wydawało mi się to jedynym rozwiązaniem
(to, co jest z p-C-F).

> IMO większy sens ma wydzielanie z perla takich właśnie modułów,
> co jest u nas robione (perl-CGI np.).

Właśnie tego nie chcę robić.  Dystrybucja powinna dostarczać zarówno
najnowsze moduły, jak i te ze standardowej dystrybucji perla.  I na
branchu PERL_5_8_0 tak to jest zrobione.

Kolejność przeszukiwania katalogów powinna być taka: site, vendor, priv;
tak robi Debian.  Właśnie zauważyłem, że obecnie jest inna, ale poprawię
to.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]