ltsp - gdzie dawać ?

Robert Kurtys bob w pozyton.net.pl
Czw, 27 Lut 2003, 09:19:14 CET

On Thursday 27 February 2003 08:29, Przemysław Stanisław Knycz wrote:
> Dnia Wed, 26 Feb 2003 15:00:02 +0100
>
> Radosław Kintzi <lists w eth0.prv.pl> naszkrobał:
>
> Kuźwa po co ?! Jest wszystko gotowe serwowane z tftp, nie popadajmy w
> paranoje i nie zaznaczajmy wszystkiego jako nasze terytorium naszym
> PLDowskim moczem! Przecież projekt jest gotowy i można ślicznie go
> wpakować w paczki by zrobić tylko poldek -i ltsp* i już, wsio
> ślicznie działa samo nawet automagicznie się grafika konfiguruje na
> XTerminalu, wystarczyło by tylko wziąć i oznaczyć w xdm.conf czy
> innym co należy odznaczyć by to działało. I pytałem się kuźwa gdzie
> [...]
to jest "jakby" nowa samodzielna usluga
(ja trzymam sobie w /opt)
wiec mozliwe sa 4 lokacje:
/home/service/tftp
/home/service/ltsp
/var/lib/tftp
/var/lib/ltsp
dla mnie /home/service w zasadzie dubluje /var/lib
biorac pod uwage, ze do edycji tam jest jeden plik /etc/ltsp.conf
proponuje /var/lib/ltsp (tftp) i symlink ltsp.conf do /etc

teraz co do uzywania jajec distro do ltsp:
trzeba popatrzyc jak sa obslugiwane sieciowki w ltsp i dopiero cos
probowac robic - jak sie ma ze 20 albo wiecej takich pecetow jako
terminali i kazdy ma inna sieciowke i mialbym do kazdego robic recznie
initrd a potem wpis do dhcpd.conf....to albo ktos nie wie co to wygoda,
albo nigdy nie pracowal z ltsp. nastepnie jeszcze liczy sie rozmiar
kernela - czyli co najmniej dodatkowy config w specu.....a zysk z tego
niewielki :(
mozliwe do uzyskania zyski to optymalizacja dla architektur, nowsze i
pelniejsze Xy i zmniejszenie calosci dzieki uglibc
no i wreszcie gdyby przeniesci to na wlasne podworko to mozna by zaprzac
do pracy poldka i instalowac zestaw pakietow via poldek - wtedy w
pakiecie ltsp zostalaby obsluga konfiguracji i lista pakietow dla
poldka..ale to bardziej jest do zrobienia na bazie instalatora niz
distro

pozdrowienia
qwark