zwalone polecenie mail

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 23 Sty 2003, 09:15:07 CET

On Wed, Jan 22, 2003 at 09:37:57PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> czyli nie udaje się próba załozenia lock-a bo metoda zakładani tegoż jest
> niedostosowana do uprawnień jakie preferujemy i _to_ tzreba poprawić a nie
> myśleć o sgid-ach czy innych :)
Ale trzeba to robić baaaardzo uważnie. Wystarczy że jeden z programów
operujących na skrzynce będzie stosować inną metodę lockowania, albo nie
będzie stosować żadnej, to przy sprzyjających warunkach uszkodzenie
skrzynki gotowe.

Sam straciłem wiele maili, czytające je pinem na uczelnianym serwerze,
gdy w tym samym czasie domowy komputerek je ściągał fetchmailem. Admini
tego serwera twierdzili że "to normalne". Nie świadczy to o nich dobrze,
ale o trzymaniu maili w /var/mail i to jeszcze w formacie mbox też nie.

Problem lockowania znika gdy używa się maildir. W przypadku mbox będzie
istniał zawsze --- nawet jak w PLD wszystkie programy będą się umiały
pogodzić, to zawsze uruchomienie czegoś spoza PLD może wszystko
skaszanić. Dodatkowe problemy pojawiają się, gdy dostęp do spoola odbywa
się przez NFS.

Pozdrowienia,
	Jacek