Kernele 2.4.xx alsa 0.9 ( było Re: 2.4.20-9 + alsa-driver.spec)

Czw, 3 Lip 2003, 16:27:03 CEST

On Thursday 03 of July 2003 16:05, Wojciech \ wrote:

> A co do alsy, to jest to jeszcze temat dyskusyjny ...
> najprostszym rozwiazaniem wydaje mi sie wstawienie powodu problemow
> makra %depmod w alsa-driver.spec i zaznaczenie, ze jest to tylko
> tymczasowe.

%depmod jak najbardziej. Ale nie ten problem mialem na myśli:

Jeśli Twoje kernele miałby być uzywane w Ra (a takie założenie jest słuszne
przypuszczam ?) to po instalacji modułów alsy 0.9 będzie konieczne
zainstalwoanie biblioteki alsa-lib 0.9.x która _nie_ _jest_ [1] oficjalnie
[2] kompatybilna w dół, co skolei wymaga przebudowania kilkunastu/dziesieciu
[3] pakietów z nową alsą. Właśnie na dostęp do builderów umożliwiających
przebudowanie owych pakietów liczyłem piszać poprzedniego maila. ;)

[1]
poldek> desc -f alsa-lib-0.5.10b-2
/usr/lib:  libasound.so.1.0.1
poldek> desc -f alsa-lib-0.9.2-1
/usr/bin:  aserver
/usr/lib:  libasound.so.2.0.0
(...)

[2] Był tutaj zawdonik który robił w alsie 0.9 symlink  libasound.so.1.0.1 do
libasound.so.2.0.0 i podobno działało (empirycznie), ale trudno przypuszczać
żeby był mądrzejszy od developerów Alsy ;).

[3] Lista pakietów była kiedyś na tej liście - większość (60%) sensownych
(100%) rzeczy działała wyśmienicie z nową alsą. Stan na pare miesięcy wstecz.

--
Mateusz Korniak