nazwa

Cezar Cichocki cezar w cs.net.pl
Czw, 24 Lip 2003, 21:46:14 CEST

VTAM!

On Thu, Jul 24, 2003 at 09:03:30PM +0200, Sergiusz Pawlowicz wrote:
[...]
> Ile czasu poświęcasz na PLD tygodniowo?

 I to jest bardzo celna uwaga!

 Sergiusz z właściwą sobie wnikliwością (choć jak zwykle nieco
 przewrotnie i odrobinę skandalizująco - ale on tak ma bo zawsze szuka
 głębszych treści i to w nim bardzo lubię choć dla osób które się z nim
 nie zetkneły może się to wydawać bezrozumną agresją - patrz choćby
 sprawa ZUS) zdefiniował fundamentalne pytanie:

 KTO właściwie i NA JAKICH zasadach ma prawo do PLD?

IMHO mamy kilka kategorii:
 1) Sponsorzy - dają sprzęt, łącza, ludzi (a przynajmniej nie
 przeszkadzają swoim ludziom w pracy ;-) )
 2) Developerzy - produkują pakiety, dbają o świeżość software
   2a) Ludzie od speców
   2b) Ludzie którzy widzą coś więcej niż jak stworzyć RPM (dokładają
       patche, customizuja et cetera).
 3) Infrastruktura - ludzie utrzymujący WWW, zapewniający tzw "content"
 4) Publiczność/testerzy - ludzie którzy z różnych przyczyn nie angażują
 się w rozwój PLD w sensie oprogramowania ale instaluja je na wielu
 (czasami kilkuset) maszynach i zgłaszają ewentualne błędy/rzeczy do
 poprawy.
 5) Ludkowie ad-hoc - wide purystyczne mass-commity Artura Skury (i
 wcale nie pisze tego złośliwie - z Arturem sie pogodzilismy jakis czas
 temu).

I teraz pytanie - KTO jest ważniejszy? Myślę że to pytanie jest
fundamentalne. Any suggestions?

--
Cezar Cichocki                            CYBER Service
Prezes                             http://www.cs.net.pl