Bez tytułu

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Wto, 3 Cze 2003, 14:26:26 CEST

On Tue, 3 Jun 2003, Tomasz Kłoczko wrote:
> Ruzumiem i to bardzo dobrze ..

Z dalszej treści listu wynika, że nie rozumiesz... :(

> Pewność, że o to że wątpliwości które formułowałem nie mogą pozostać bez
> odpowiedzi zyskałem dzisiaj po rozmowie z człowiekiem dużo starszym
> odemnie, którego uważam za autorytet moralny, a któremu zadałem kilka
> prostych pytań. Ten człowiek powidział mi że "nie należy szukać
> kompromisu (a jak na razie tylko ja go próbowałem szukać) z kimś kto
> oszukuje i wykorzystuje czyjeś zaufanie i dział przeciwko tobie".

Jeżeli opisałeś to po swojemu i tak jak mi się wydaje, że zrobiłeś to się
nie dziwię. Ja bym powiedział to samo. Podeślij tego człowieka do mnie -
pozna drugą stronę barykady i zobaczymy co wtedy powie...

> Powiedział mi także, że "żadna rzecz nie jest warta wymiany na
> sumienie". PLD jest jedną z takich rzeczy które do rozwoju potrzebują
> wzajemnego zaufania. To zaufanie zostało wykorzystane w sposób
> destrukcyjny conajmniej kilka razy. Każdy kolejny "raz" był mocniejszy
> od poprzednich. Do niczego dobrego dalej to by nie prowadziło. Kiedyś
> trzeba powiedzieć dość.
>
> "Rzecz" nie jest warta tego żeby poświęcać dla niej własne i czyjeś
> sumienie. Czyjeś .. bo nie ma sensu żebym wpędzał także innych w moralne
> dylematy o tym czy postąpiłem dobrze godząc się pod przymusem na
> [...]

Przymusem?
Nikt cię do niczego nie zmusza.
Kurcze, Tomku - rezygnujesz, bo przestałeś mieć władzę _absolutną_ i
przestało ci się podobać? Bo taka jest prawda...

> Jeżeli ktoś dostał RW to zaufałem temu komuś. Jeżeli ktoś użył tego RW
> to zaufał mi choćby że to co dołożył nie zostanie wykorzystanie
> niezgodnie z celem jaki był jasny w komencie wprowadzanai zmiany. Jeżeli
> komuś dałem RW czy powierzyłem coś to także musiałem zaufać, że cel
> nagle sie nie zmieni i że to choćby ja sam nie stanę się nim z jakis
> powodów ..

Ty, ty, ty...
PLD *nie* jest twoją własnością...

> a jeżeli to ja bym pobłądził ktoś musi najpierw powidzieć mi że już mi
> nie ufa i że w zwiazku z tym nie chce powierzać pod choćby moją opiekę
> wyników swojej pracy.

Dostałeś taką deklarację wraz z manifestem. I decyzją ogromnej
_większości_ developerów, o zmianie lokalizacji repo.

Z kontekstu wynika, że nadal nie uważasz, że pobłądziłeś, a twój
wczorajszy post był tylko chwilą słabości(?) .... :(

> Akt zaufania jest tu potrzebny wielokrotnie. Wartość PLD polegał min. na
> tym że była wynikiem takiego duzego zaufania. Nie da się działać bez
> zaufania. Nie da się zastopić zaufania demokracją. Jedno nie jest
> substytutem drugiego.

Ależ nikt nie stara się tego zrobić.
Dla ciebie synonimem zaufania jest danie absolutnej władzy tobie.
Wypaczone trochę pojęcie...

> Nie wiem komu mogę ufać, a komu nie. Osobom które wykorzystały zaufanie
> jakim zostały obdarzone udało sie tak całością potrżść że prościej
> będzie odnowić deklaracje zaufania. Konsekwencją tego jest to, że
> prosiłbym o poinformowanie mnie najdalej w przeciagu tygodnia o tym kto
> nie nie chce mieć konta w dotychczasowym repo, a kto nie. Konta
> pozostałych osób po tym czasie zostaną zablokowane.

Smutne.
Czyli jednak chcesz _własną_ decyzją robić fork().

To twoja decyzja i bardzo mnie ona boli osobiście. Mam nadzieję, że jednak
zaczekasz do zlotu i po nim podejmiesz ewentualną decyzję...

> Przepraszam, że nazwałem złodziejem Marcina o ile hasła do klucza jeszcze
> nie użył (Mówie, że nie użył i nie ja już bębę go posądzał o kradzież o
> ile zdażyło sie inaczej czy po mimo wszytko jednak użyje tego co zostało
> mu powierzone). Napisałem Agnieszce, że deklaracja użycia hasła do klucza
> jest "conajmniej moralnie naganna" i tego już nie zmienię.

Dlaczego ma nie używać? Przecież trzeba wydawać update-y do Ra...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...