skrypty builderó

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Sob, 7 Cze 2003, 23:42:58 CEST

On Sat, Jun 07, 2003 at 11:32:17PM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Jak cos jest puszczane tylko testowo, to nie przechodzi do ready.
> Ready jest "poczekalnia" na spelnienie zaleznosci.

OK, więc jeśli zlecenie ma flagę test-build to ląduje w test/ w.p.p.
w ready/. Dodatkowo można to przenieść ręcznie. Builder instaluje z
ready/ + lokalnego-ready (pakiety, które mają być wysłane do ready/).

> [...]
>
> Nie da sie ukryc. Ale mozemy miec tez skopany builder.

> Skoro tak uwazasz...

Instalowanie chroot jest proste, ćwiczyłem to nieraz. Jeśli stuff do
buildera będzie w pakiecie to powinno to być proste.

Aha, skrypty są pisane tak, żeby to co w chroot było jak najprostsze.

> Chodzi mi o fizyczna lokalizacja i osisgalnosc.
> SMTP jest bardziej niezawodne od HTTP.

Trzeba i tak ściągnąć srcrpm.

> Co z weryfikacja zlecen?
> Jak ktos zrobi DNS-spoofing i podszyje sie pod serwer, to moze wyslac
> dowolne zlecenie na buildery?

https, lub podpisywanie plików z kolejką przez srcbuilder.

> Co z zleceniami dla pojedynczych builderow (pakiet tylko na jedna
> architekture, albo gdy na jednej trzeba go przebudowac ponownie) ?

srcrpm trzeba i tak zbudować. W zleceniu podane są architektury. Jeśli
dla jednej arch trzeba przebudować? Hm.. to się srcrpm zbuduje jeszcze
raz.

istnieją już na innych wersjach plików w repo.

> Na mifgate to zalozenie nie bedzie w 100% spelnione.
> Chyba, ze inny builder ra/alpha.

Cezar zaoferował.

> Dotzychczas bylo tak, ze podczas masowych budowan wylaczalem budowanie z
> crora i wybieralem sposrod nadeslanych zlecen recznie.
> Poza tym on nie uruchamia budowania zlecen 24x7.

Wydaje mi się, że podniesienie wymagań stawianych builderom zostanie
wynagrodzony prostszym utrzymaniem builderów i większą szybkością
budowania.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith : GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::::: Wroclaw University, CS Dept : {E-,w}-- {b++,e}>+++ h