PLD-doc: services_vs_var.txt (HEAD)

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 17 Cze 2003, 15:28:17 CEST

On Tue, Jun 17, 2003 at 03:29:00PM +0200, Radosław Kintzi wrote:
> Tutaj chodziło mi o to, że daemony smtp potrzebują spoola i on w
> przypadku postfixa to /var/spool/postfix, ale być może warto przerobić
> na /var/spool/mail, wspólny dla wszystkich smtpd - tylko propozycja.

Głupi pomysł - w ten sposób uniemożliwiasz migrację z jednego demona na
drugi. Spoole różnych MTA mają zupełnie inną strukturę, a trzeba dać
czas majlom na opuszenie starej kolejki. Jeśli się nie narobi sztucznych
konfliktów, to takie przejście jest całekiem łagodne (na kilku maszynach
(w tym produkcyjnych) robiłem przejście qmail->postfix).

Pozdrowienia,
	JAcek