rpm - brak zależności od pakietów i nie działające _noauto*

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 20 Cze 2003, 09:36:45 CEST

On Fri, Jun 20, 2003 at 00:56:20 +0200, Jakub Bogusz wrote:

> rpm też, ale jeśli to poldek ma trzymać normalne zależności, to jest
> (prawie) obowiązkowym elementem systemu.

Właśnie - prawie. Nazwy wymaganych pakietów to też w pewnym sensie
informacja nadmiarowa, ktoś stawiający mały system może tego nie chcieć.

> I dla każdej zależności osobno - coś pisałem o odwalaniu roboty za
> automat :|
>
> Przy okazji - w search (zwłaszcza -f) przydałaby się opcja wyjścia w stylu
> grepa (tzn. "pakiet: znaleziony ciąg"). Bo przy szukaniu plików kolejnym
> poleceniem często jest wpatrywanie się w desc -ll znalezionych pakietów.

...które nie jest objęte pagerem. Ktoś zajmuje się jeszcze rozwojem
poldka?

I ja bym to zostawił tak, jak jest - zależności w pakietach i bazie rpma
minimalne - zmniejsza to je odrobinę przyspieszając pracę, poza tym
mniejszy output z rpm -qR czy lista błędów z rpm -i jest łatwiej
parsowalna; rpm nie potrafi rozróżnić lib.ble.so.x od pakietu to
zawierającego, a poldek potrafi, więc niech on się tym zajmuje.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/