Buildery dla AC - przem

BartOwl bartowl w surfuje.w.pl
Śro, 26 Mar 2003, 22:37:00 CET

Dnia śro, mar 26 2003 o godz. 05:39, Tomasz Kłoczko napisal(a):

> Skoro już "tak sobie myslisz" to pomyśl nad tym jak to miałby mieć niby
> pzrewagę nad dostarczaniem zleceń w obecnej formie (?). W jaki sposób
> załatwisz np. w tej samej kolejce budowanei z różnych etykiet ? Ja wiem że
> baza dany to ładna rzeczale nie do wszytkiego się dobrze to nadaje ..

hmm - o ile aktualna wersja jest duzo bardziej dopracowana, bo byla
praktycznie uzywana i wychodzily pewne problemy i byly latane, to SQL
jest w fazie pomyslow tylko... pytanie czy jednak w aktualnej wersji nie
zblizamy sie do jakichs ograniczen, ktore moze byc ciezko obejsc... a w
wersji SQL mimo iz trzeba by ja zrobic od zera, to pewne rzeczy moznaby
rozwiazac dosyc elastyczniej... ale przyznam, czego pewnie oczekiwales,
ze aktualnei nie zglebilem dokladnie aktualnego mechanizmu builderow,
wiec mozesz mi smialo zarzucic ze nei wiem jak to teraz dziala. ale sie
dowiem ;>

> Bo ? Po za tym nie ma tu ani góry ani dołu. jest punkt z którego się
> wysyła zlecenie i jest punkt który odbiera zlecenia i je kolejkuje.

tak, ale w tej sytuacji jak bedziesz mial powiedzmy 200 stacji, ktore
moga budowac pakiety, to takie rozdzielanie co dac komu moze byc nieco
uciazliwe... a gdyby kazdy wolny pobieral pakiet z kolejki, to by sie
obciazenie lepiej rozkladalo i wszystko chodzilo IMHO efektywniej...
oczywiscie kwestia priorytetow bylaby do dogadania/napisania...

> Ech .. znowu dochodzi do odkrywanai ameryki czyli myślenia kompletnie
> od podstaw nad czymś co ma juz jakieś rozwiązanie.

tu przyznam ze nie wiedzialem, chociaz napewno musialo to byc jakos
rozwiazane, skoro buildery jakies byly i ciagle sa... bardziej myslalem
o integracji tego z powyzszym... ale nie trzeba, skoro aktualne spisuje
sie dobrze i jest wystarczajaco elastyczne.

> Niezłby byłby burdel .. ciekawe kto miałby rozstrzygać co można, a czego
> nie można sobie doinstalwoac (?).
> Niby dlaczego fajnie by było jakby każdy mógł sobie posłać zlecenie na
> _produkcyjny_ builder ?

niefortunnej nazwy uzylem - mialem na mysli srodowisko robiace z czyjejs
maszyny builder, czyli chroot + zestaw skryptow do uruchomienia
kolejnego prawie_ze_anonimowego mass-buildera... na zasadzie
przetwarzania rozproszonego... stad pomysl z tym ze kazdy wolny sam by
bral z kolejki... bo maszyn na ktorych by sie to moglo budowac moglyby
byc setki nawet... chyba ze zle pojelem idee mass-builderow... tak czy
siak zapewniloby to wykorzystanie dosyc sporej mocy obliczeniowej do
kompilacji pakietow w identycznym srodowisku...

> Jeszcze raz .. zajmij się lepiej przejrzeniem tego co jest już obecnie
> (pld-builder.old) + dokumentacja w pld-builder.

przegladne dokladnie i szczegolowo. ale skoro taki problem wynikl, to
swiadczy to o tym, ze to co mamy nie do konca jest wystarczajace.

--
 'o,o' Bartlomiej Sowa-\ /-Surfuje w NYSIE--|--PGP w www-\ /---- |\ ----\
 (  ))     BartOwl      |   bartowl (at) surfuje.w.pl   |  WS  |_\ ROX )