RFF: Katalog domowy uzytkownikół serwisów

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Pon, 12 Maj 2003, 13:54:34 CEST

On Mon, 12 May 2003, Tomasz Kłoczko wrote:

> Ano odpowiedz sobie sam na pytanie "a dlaczego nie?" :)

Nie - to ty się sam zapytaj sam "po co?". Nie potrzebuje $HOME ? To niech
ma /dev/null

> Podpierajac się tym co mam pod reką .. z Solka:
>
> daemon:x:1:1:0000-Admin(0000):/:
> sys:x:3:3:0000-Admin(0000):/:
> smtp:x:0:0:mail daemon user:/:
> nobody:x:60001:60001:uid no body:/:
> noaccess:x:60002:60002:uid no access:/:
> ppp:x:10:5:Solstice PPP 3.0 pppls:/:/usr/sbin/pppls
>
> Powtórze tylko że chdozi o użytkownikół wykorzystywanych do tego żeby z
> nich chodziły jakieś usługi.

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to solek jest marnym przykładem.  Choćby
ilość suidów idiotycznych, które tam w standardzie przychodzą jest
porażająca... i ilość dziur w nich wychodzących, które automatycznie stają
się krytyczne.

Jeżeli chodzi o rozwiązania systemowe - warto się na solku wzorować.
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo - nie bardzo...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...