XFree86-4.3.0-1.4

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 16 Maj 2003, 12:55:19 CEST

On Fri, May 16, 2003 at 12:04:15 +0200, Artur Flinta wrote:

> A może to wina freetype? W sumie poprawiali tam coś pomiędzy wersjami.
> A jest to jedyna zewnętrzna biblioteka z jaką linkuje się fc-cache i
> przy okazji miała by ta biblioteka cokolwiek wspólnego z fontami.

Raczej nie. fc-cache z fontconfig generuje 'zły' indeks, ale już
LD_PRELOAD=/path/to/XFree86/libfontconfig.so.1.0 fc-cache generuje
dobry. Tak więc wina nie leży w tej binarce, a w bibliotece wewnętrznej.

I niezgodności nie są tylko na poziomie icewm. Tak wyglądają fonty gtk+2
z XFree86-fontconfig:

http://student.uci.agh.edu.pl/~gotar/xx2.png

a tak po zmianie na fontconfig, bez ruszania /etc/fonts/fonts.conf:

http://student.uci.agh.edu.pl/~gotar/xx1.png

Dopiero zmiana fonts.conf poprawia wygląd, ale zmienia się kerning i
rozmiar fontów - możliwe, że kwestia domyślnego DPI, ale nie udało mi
się go zmienić bez uruchamiania gnome control cośtam, a wtedy zmiany
odnoszą się tylko do aktualnej sesji. Przy okazji chciałem powiedzieć,
że /gconf.xml.defaults/schemas/desktop/gnome/font_rendering/%gconf.xml
jest paranoiczne - wartości domyślne ustawiane są dla każdego języka
osobno. Poza tym nie da się tego syfu XML-owego edytować, bo linijki
mają po 1000 znaków. Już windowsowy rejestr jest bardziej przejżysty.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>           USA sux
      http://mops.uci.agh.edu.pl/~gotar/