morderca cdrom LG

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 27 Paź 2003, 11:41:30 CET

On Mon, Oct 27, 2003 at 10:45:24AM +0100, Karol Krenski wrote:
> Witam,
>
> Pewnie część słyszała - Mandrake 9.2 morduje CD LG przy próbie
> instalacji - podobno nietestowany kod trafił do kernela.
> http://www.7thguard.net/news.php?id=3535
>
> Było to ok sierpnia. Trafiło do nas do laboratorium 17 komputerów, na
> których puściłem PLD RA + PLD 2.0. PLD też zarżnął 8 CD, podobnie jak
> Mandrake teraz. Ludzie w serwisie zrobili oczy, ale wymienili sprzęt.
>
> Instalację przeprowadzałem w większości przez sieć. CD zaczęły padać po
> montowaniu płyt (w zainstalowanym systemie, nie pamiętam czy PLD RA, czy
> [...]

Jak się domyślam, chodzi o kernel-cdrw-packet.patch, z modułem pktcdvd
(dodającym obsługę zapisu pakietowego na CD/DVD z systemem plików UDF),
wykorzystującym rozkaz GPCMD_FLUSH_CACHE, który ktoś z LG w przypływie
geniuszu uznał za stosowne obsługiwać jako przeprogramowanie firmware
napędu :/

Jak zobaczyłem o co chodzi z mdk, to właśnie się zastanawiałem, czy to
przypadkiem nie dotyczy także jąder z PLD.

To może być do ominięcia przez blacklistę wadliwych napędów - nie wiem
czy da się prościej.