pflogsumm.spec

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Wto, 9 Wrz 2003, 15:44:48 CEST

Dnia wto 9. września 2003 12:38, Adam Nowotny napisał:
i nie trafił w wątek. What a pity!
> W liście datowanym 9 września 2003 (11:45:16) można przeczytać:
>
> [..]

> [..]

> Ano wykrywa, a ztcw %include /usr/lib/rpm/macros.perl dodaje R: ..
>
> R: Perl nie wpisywałem, nic nie dublowałem, wysłałem speca z samym:
> %include        /usr/lib/rpm/macros.perl
> BuildRequires:  rpm-perlprov
>
> W ogóle żadnego R: nie wpisywałem (pierw zrobiłem tak jak Ty piszesz, ale

ale ja wpisałem, zapomniałem, coś przemyślałem, zmieniłem i innych się teraz
czepiam - klasyczna skleroza lub Altzhaimer.
> blues powiedział żeby wywalić R:, zostawić samo RB: i dodać %include..
> czyją radą mam się w końcu sugerować? :>)

zawsze Jego - no wiesz staż, doświadczenie wiedza, umiejętności, osiągnięcia -
tego nikt nie może podważyć -  i jak coś będzie nie tak, to będziesz miał do
Niego pretensje, a nie do mnie ;))) A ja to mam tylko duże wątpliwości.

> A czemu np. logsentry.spec, rdate.spec - programy które używają crona
> nie mają R: crondaemon?

rdate
rpm -qf /etc/cron.daily/
hc-cron-0.14-9
rpm -q --provides hc-cron
crontabs
crondaemon
hc-cron = 0.14-9
ale ja się nie znam.
>Przy okazji - dodam "R: mailx".
rpm -q --requires hc-cron | grep mail || echo NO
NO
albo taki mądry, że sam umie wysyłać maile, albo znowu coś nie tak z req.,
albo ja znowu czegoś nie wiem. vixie-cron to samo. W każdym razie:
rpm -q --requires anacron | grep mail
/usr/lib/sendmail
ale może ten jest mniej zdolny ;) Ja bym nie dawał - to cron ma opcję
wysyłania listów i to on ma/potrzebuje mailera.

> Czemu?
IHMO temu, że kazałeś konfigurację włożyć do /etc/sysconfig/pflogsumm
rpm -qf /etc/sysconfig/
rc-scripts-0.3.1-11
a może źle? Nie wiem, ale jeżeli zainstalujesz a potem odinstalujesz
pflogsumm nie mając zainstalowanego rc-script (mało prawdopodobne) to
zostanie bezpański katalog, a 1 katalog może należeć tylko do jednego
pakietu? Patrz rdate.
>Idąc tym tropem można naprawdę dużo R: dodać. :>
Może tym tropem trzeba podążać? A czy dużo - chyba nie - jeżeli A wymaga B,C,D
a B wymaga C, a C wymaga D to ja bym wpisał A R: B a nie A R: B, C, D .

pzdr.,
Tomek
--
Tomasz Wittner