pldAP

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Czw, 18 Wrz 2003, 19:06:36 CEST

On Thu, 18 Sep 2003, Pawel Boguszewski wrote:
> nie twierdze że sie nie da zmniejszyć, właśnie pisząc na ta liste
> oczekiwałem rad i opinni (co można wyrzucić a co jest potrzebne i czego
> nie ma).

Więc przedstaw dokładniej co chcesz :)
Co tam ma być...

> Pozatym nie bardzo wiem jakby to włączanie do pld obsługi AP miało
> wyglądać.  Prawie wszystko jest, a czego nie ma to i tak można zbudować
> z cvs'u.

To znaczy? Można jaśniej? Co _trzeba_ budować?
Bo chodzi o taką sytuację, kiedy to będzie zbędne.

> Zadaniem mojej minidystrybucji jest minimalizacja pracy włożonej w
> postawienie routera/access pointa, cos takiego co przezuca sie na dysk i
> dziala i zawiera wszystkie potrzebne narzędzia.

No jasne - o niczym innym ja nie mówię.

Łatwo sobie wyobrazić coś takiego w 2 postaciach - wystawianym iso,
gotowym do instalacji. Ale to jest sprawa średnia, ponieważ router można
tak zrobić, ale już na przykład na DNS to może średnio pasować. Czy na
serwer będący serwerem pocztowym.

Dlatego przydałaby się 2 postać - generator gotowych iso. To możnaby
zrobić przy wykorzystaniu... poldka.

To jest identyczna sytuacja jak przy obecnym rescuecd. Jest problem z
pomocą przez kogokolwiek. areq musi w zasadzie wszystko sam robić, bo nikt
nie ma w sumie środowiska potrzebnego do zrobienia iso i przetestowania
odpowiednich rzeczy.

Jeżeli udałoby się taki generator wytworzyć to sprawa byłaby załatwiona.
Budowanie odbywałoby się ze standardowych pakietów...

> Jeżeli developerzy pld wezmą moja minidystrybucję pod skrzydła bociana
> pld :) i bedą mówic , "nie masz czasu a potrzebujesz dzialającego ap
> instaluj pldAP" to bede baardzo wdzięczny.

Z mojej strony to może być jak najbardziej projekt PLD-owski. Tyle, że
musisz zacząć myśleć o jego uniwersalności :)

> Jeżeli jednak dojdą do wniosku że wszystko jest w pld i nie ma sensu sie
> rozdrabniać to pozostanie problem nazwy(pldAP), którą moge zmienic.

Czego niby nie ma ? :P

> Jedynie co możnabyloby zrobic do dodać w instalatorze obsługe urządzeń
> wifi - jak ktoś ma internet radiowy i chce robić instalke z sieci (a
> jest duzo takich osób szczególnie w małych miastach).

Niewątpliwie to jest potrzebne.
Podobnie jak instalacja po ppp. I podobnie jak instalacja na karty flash.

> Tylko że nie chcę zrzucać tego problemu na innych developerow, a sam nie
> wiem czy sobie poradze z tym.

Nie dowiesz się póki nie spróbujesz :)

> Spróbuje pogrzebać w żródłach instalatora i dam znać czy wezme sie za to
> czy tylko bede mogł służyc radą osobie chętnej zaimplementować tą
> funkcje.

Wyślij to tutaj lub do kogoś kto ostatnio grzebał w instalatorze. Albo na
listę pld-installer@

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...