SOURCES: bashrc - added sourcing of /etc/shrc.d/*.sh instead of gr...

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Czw, 29 Kwi 2004, 10:47:48 CEST

On Thu, 29 Apr 2004, Tomasz Pala wrote:
> env.d

To może zmienisz topic...?

>                                                 ^^^^^
> No to jeszcze lepiej - może by tak używać man tcsh przed robieniem
> takich rzeczy!? /etc/csh.login służy do konfiguracji login shella,

...którego w naszym pakiecie nie ma wcale...
Nic nie zepsułem, bo nie jest gorzej.

> /etc/cshrc jest czytane przez każdą instancję i nie ma tu miejsca na
> setenv (bo po co...).

Więc profile.d jest także od lat źle czytane.. :P

> Nie

a jednak.

> wyjaśnij mi tylko JEDNĄ rzecz: po co env.d? Jest profile.d, które ma
> dokładnie ten sam kontekst (login shell). Mnożysz byty (i to źle je
> implementując).

Po to, żeby mieć ładną i prostą metodę na ustawienie zmiennych. Bez
grzebania w /etc/profile. Bez robienia po 2 skryptów dla sh i csh.
Podobna rzecz jest w gentoo, tyle, że tam jest jakieś dzikie generowanie
plików.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...