[Ac] zrodla pysol

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 25 Sie 2004, 17:06:02 CEST

Dnia 25-08-2004, śro o godzinie 14:55 +0200, Michal Chruszcz napisał(a):
> Nie rozumiem pytania. Mówiąc, `paczkujemy binarki', dajemy do pakietów tylko
> pliki binarne. Gotowe do działania i tylko do działania. I to bez różnicy
> czy program jest napisany w Pythonie, C, czy OCamlu. A to, że w przypadku
> tych pierwszych zwiększa nieco wielkość pakietu, to... cóż.
Ale skrypty Pythona to nieco odmienna sprawa. To tak, jakbys zaczal
paczkowac SquirrelMaila przejechanego TurckMMcachem. Jak rozprowadzac
binarki to binarki.

> A niby dlaczego? Przecież robiąc paczki z binarkami potrzebne są i .pyc,
> i .pyo.
A po co Ci i jedno i drugie? Python ladujac moduly najpierw szuka pliku
pyo, jak go nie znajdzie - pyc, a jak i tego nie znajdzie to kompiluje
plik py do postaci pyc lub pyo w zaleznosci od tego czy zostal
uruchomiony z opcja -O czy nie. Nie widze najmniejszego sensu w
paczkowaniu plikow prekompilowanych z optymalizacja i bez skoro uzywane
sa tylko te zoptymalizowane.

Pozdrawiam
Beorn