SPECS: gnome-netstatus.spec - s/wyświetlaj

Wto, 10 Lut 2004, 11:34:53 CET

=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Jerna=B6?= wrote:

> To tylko inny rodzaj świecenia. Zresztą jest LCD *display* a display to
> zazwyczaj wyświetlać/tudzież wyświetlacz jeśli chodzi o rzeczownik; show
> to pokazywać...

No wlasnie: _zazwyczaj_.
Ekran LCD, nie wyswietlacz LCD. Wyswietlacz w jezyku polskim wiaze sie ze
generowaniem swiatla, czege LCD nie robia.

Co do show: jezyki maja swoja specyfike i uzywanie tego lub innego slowa
czesto mocno zalezy od kontekstu. "Show" to zupelnie inny kontekst
"pokazywania".

(tu mam nieodparte skojarzenie ze slynnym "I feel train to you" ... ;) )

Ale jesli dazysz do stwierdzenia, ze w jezyku polskim nie ma slowa dobrze
oddajacego znaczenie angielskiego "display" w dowolnym kontekscie, to sie z
toba zgodze...

"Pokazywac/ukazywac na ekranie" bedzie tu chyba najblizsze, ale na ogol za
dlugie...

BTW: to chyba nie jest najlepsza lista na te dyskusje (tylko nie wiem, na
     jaka ja przeniesc: GNOME'owa? PTM-owska?, pld-discuss-pl?)

  phone (48)(58) 347 14 61