SOURCES: monodoc.desktop (NEW) - desktop file

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Sob, 28 Lut 2004, 18:57:33 CET

> A co z różnymi rzeczami oznaczonymi pl_PL bez kodowania (np. tłumaczenia
> w nagłówkach rpm-ów)?

Łatwo się domyślić co :( Ale to błąd rpm-a -- bzdurnie zakłada, że ciąg
oktetów jednoznacznie opisuje tekst. Próbowałem się za to zabrać, ale
utknąłem na formacie plików .rpm. Jest toto gdzieś udokumentowane?

Najprostszym (ale nienajlepszym) rozwiązaniem byłoby założyć w PLD-owym
rpm-ie, że wszystkie pola tekstowe są w UTF-8. Wtedy wystarczyłoby robić
konwersję UTF-8=>locale podczas rpm -q. Ale oczywiście prowadziłoby to
do niekompatybilności ze starymi pakietami.

> http://sources.redhat.com/ml/libc-alpha/2004-01/msg00017.html

Idąc tym tropem możnaby przyjąć, że nie wolno używać estońskiego na
localach "et_EE.ISO-8859-15" i "et_EE.UTF-8". Bez sensu. Od tego jest
localowe API, żeby użytkownicy libca i programiści nie musieli się
przejmować tym jakie kodowanie jest w użyciu.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |