[Ac] Upgrade Ra -> Ac z ISO

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 19 Sty 2004, 23:29:57 CET

On Mon, Jan 19, 2004 at 11:56:00AM +0100, Daniel Mróz wrote:
> Czesc
>
>    Zrobilem aktualizacje Ra do Ac z ostatnich ISO (maszyna jest
> off-line). Aktualizacja polegala na totalnej reinstalce. Pacjent
> przezyl. Garsc uwag na temat instalacji:
>
> 1. Nie dzialal u mnie fdisk. Kompunikat: "Can't seek on /dev/hda".
> Moduly poladowane, `fdisk -l' nic nie zwraca (nawet bledu). Wszystko
> przeszlo w ui-parted.

Możesz jeszcze pomęczyć tego fdiska?
Czy normalny fdisk z pakietu util-linux zachowuje się tak samo?
I na innych maszynach?
Przydałoby się strace (przede wszystkim wykonywanych ioctl-i)
z przypadków, kiedy nie działa.

> 6. Brakuje kilku pakietow (np. wymaganych przez python-mx*).

Brakuje setek pakietów (jeszcze)...

> 7. Stary Jasper powoduje nimoznosc zainstalowania KDE. Wymuszenie i
> zrobienie linka do istniejacych bibliotek Jaspera powoduje twardy zwis
> maszyny podczas ladowania KDE.

Głupio wyszło, bo teraz Ac zostało bez KDE na jakieś 2 tygodnie... :/

> 10. XFree86 przy -configure krzyczy o libglide2x.so, w Ac jest tylko
> libglide3x.so. Podlinkowanie pomaga, ale aplikacje GL sie wykrzaczaja
> (wizualizacja do xmmsa np). Driver radeon.

Miałeś przy tym zainstalowane XFree86-driver-{glide,tdfx}?
libglide2x.so (Glide_VG) jest dla sterownika glide (Voodoo/Voodoo2)
libglide3x.so z Glide_V3-DRI jest dla tdfx (Voodoo Banshee/Voodoo3)
libglide3x.so z Glide_V5-DRI jest dla tdfx (Voodoo4/Voodoo5)

Dla innych kart libglide* nie są potrzebne.

> 12. Proponuje domyslnie wlaczyc autohinting, gdyz np. po standardowej
> instalacji GNOME czcionki sa tragiczne i za bardzo nie wiadomo jak je
> poprawic.

Można dodać fragment do /etc/fonts/local.conf w fontconfig - domyślnie
zakomentowany? odkomentowany?

> P.S. Tak, wiem ze to wersja test. Nie narzekam, tylko informuje.

Bardzo dobrze, po to są wersje test.