kolizje plikow

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Sob, 10 Lip 2004, 19:58:03 CEST

Andrzej Krzysztofowicz <ankry w green.mif.pg.gda.pl> [10-07-2004 19:10]:
[...]
[ ...symlinki... ]
> Dobry pomysl, ale trzemba jeszcze rozwazyc sytuacje wyinstalowywania.

%post wordlist
cd /usr/share/dict
[ -L words -a ! -e words ] && rm -f words

> W %post ?

Nie, $EDITORem.  Zakładam, że administrator zna i potrafi stosować
zarówno poldek -i, jaki i poldek -e.

> Jestes pewien, ze to bedzie dzialac ze wszystkimi inetd, jak tez nie zakloci

Pewien to za dużo powiedziane (nie analizowałem), ale nie widzę, co
mogłoby paść; trzebaby tylko jeszcze zmienić SERVICE_NAME.

> w wyniku doinstalowania innego *tftpd* skonfigurowanego na danym porcie ?

Na pewno zakłóci; dwa na tym samym porcie nie usiądą.  Ale to już IMO
sprawa admina, nie RPM-a.

[1]

> Jak ktos opracuje ogolne _dzialajace rozwiazanie, to nie widze przeszkod by
> je zastosowac. Nie chce drugiego burdelu jak z apache/apache1 obecnie.
> Jak robic, to konsekwentnie, wszystkie. Na razie poszlo z obsoletes.

Są jakieś przeciwwskazania, żeby powywalać Obsoletes z usług odpalanych
z inetd, przy zapewnieniu unikalnego SERVICE_NAME?

> BTW: bylo omawiane jakies rozwiazanie odnosnie wspolnych uzytkownikow.
>      Zdaje sie, ze nalezy pododawac jakies provides user(...), cos jeszcze,
>      pamietasz ?

Nie pamiętam pary consensus + implementacja w tej sprawie.

[1]  A tak przy okazji...  Co sądzicie o zmianie polityki na
dostarczanie domyślnie *wyłączonych* usług?  Włączenie wymagałoby
chkconfig --add lub przestawienia zmiennej SERVICE_ENABLED (czy jakoś
tak) w przypadku inetd.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]