SOURCES: setup-special_users.patch (NEW) - don't assume special

Maciek Pasternacki maciekp w japhy.fnord.org
Śro, 23 Cze 2004, 00:02:05 CEST

On Pungenday, Confusion 27, 3170 YOLD, Paweł Gołaszewski wrote:

> [...]
[ciach]

> Całkiem ciekawy pomysł to jest.
> Jakbyś dodał ten moduł pam-a to byłoby można potestować i może włączyć
> jako standard (tmpwatch to fajna sprawa).

Done.

W wolnej chwili w ramach portowania Owla spaczkuję też pam_passwdqc
(śliczny moduł do faszystowskiej kontroli poprawności hasła)
i spróbuję spaczkować tcb (alternatywa shadow, http://www.openwall.com/tcb/).

> ...czyli jaki?

Hm, może trochę zbyt wielki skrót myślowy; generalnie miałem na myśli
coś w duchu HOME_ETC (skoro tak czy inaczej patchujemy na tmpdir, to
można zrobić to w sposób ogólny), z przeniesieniem części kodu
pam_mktemp do tejże biblioteki.

> Czym się różni od tmpwatcha?

Jest w Owlu, a tmpwatch nie. ;)  I ma literkę ,,s'' na przedzie, co
świadczy o tym, że jest sekjurny.

A tak serio, to OIDP kwestia odporności na mkdir-bomby i race
condition, ograniczonej pamięciożerności itd.  O szczegóły mogę
dopytać na owl-users -- jakiś powód Solar miał, żeby brać coś mniej
standardowego.  I do jego pod tym względem wyborów osobiście mam
zaufanie.

> Spaczkujesz?

Pojszło.

--
__    Maciek Pasternacki <maciekp w japhy.fnord.org> [ http://japhy.fnord.org/ ]
`| _   |_\  / { ...jaka jest pańska narodowość? -- Jestem pijakiem.  Jestem