zsh

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 29 Mar 2004, 11:22:20 CEST

On Mon, Mar 29, 2004 at 11:15:07AM +0200, Tomasz Pala wrote:

> O, nawet wcześniej nie zauważyłem, że \EO a nie \E[ - w takim razie
> panowie konsolowcy mają kolejną pozycję do dodania w menu, gdyż
> kompatybilne nie są:
>
> xterm 3.x: \E[1~ \E[4~
> xterm 4.x: \E[H \E[F
> xterm-xf86-v32: \EOH \EOF
>
> bo prędzej czy później, czy to w nowych wersjach Xów czy ich nowych
> implementacjach, będzie stosowany nowszy typ terminala by default.

Tutaj chyba chodzi o co innego - terminal ma dwa tryby pracy, "normalny"
i "aplikacyjny".
Jeśli w terminfo jest zdefiniowana sekwencja dla włączenia trybu
aplikacyjnego (już nie pamiętam jak ona się nazywa), aplikacje tego
używają.
Część definicji w terminfo jest tylko dla trybu aplikacyjnego (nie ma
dla trybu "normalnego"), różnica zwykle jest właśnie w "\EO" zamiast
"\E[".

> Zmieniłem terminfo i xterma tak, jak chcieli. Już widzę, że z \E[H \E[F
> nie radzi sobie vim...:/

A z \EOH i \EOF (vim używa application mode)?