SPECS: FHS.spec - added %{_libdir}/cgi-bin directory for cgi apps....

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Czw, 2 Wrz 2004, 23:41:28 CEST

On Thu, 2 Sep 2004, Tomasz Wittner wrote:
> Wcześniej sobie przygotowałem już odpowiedź (bo byłem pewny negatywnych
> reakcji):
>
> apache: /home/services/httpd/cgi-bin
> lighttpd: /home/services/lighttpd/cgi-bin
> cvsweb: /home/services/httpd/cgi-bin/cvsweb.cgi
>
> Czyli cvsweb wymaga apache i nie może działać z np. z lighttpd - bzdura.

Oczywiście - obecny stan rzeczy jest zły, szczególnie, że cvsweb powinien
być w zupełnie innym miejscu...

> Są też aplikacje, jak namazu, które w ogóle nie potrzebują R: webserver
> (bo działają z wwwoffle i dlatego umieściłem namazu.cgi
> /usr/lib/namazu/namazu.cgi)
>
> 1. Pisałem już ze 2 razy o tym b .dawno temu (kilka mies. ? - nie działa
>    search - nie podam linka do pierwszego posta w tej sprawie, drugi,
>    późniejszy:
>    http://lists.pld-linux.org/pipermail/pld-discuss-pl/2004-March/003397.html
>    ) - 0 odzewu == przyzwolenie na dodanie tego do FHS.spec - 48h już
>    dawno minęło - a przynajmiej commit sprowokuje dyskusje - i bardzo
> [...]

Przecież nie piszę, że źle zrobiłeś... Ostatnio połowa rzeczy które
piszesz odnoszę wrażenie, że jest podszyta jakąś pretensją do wszystkiego
i wszystkich... :-/

Pewne wątki i zmiany uciekają czasem.

> 2. W debianie mają /usr/lib/cgi-bin - debian jeszcze od tego nie umarł.

W debianie jest wiele mało ciekawych rzeczy...

> 3. Zmiany związane z przeniesieniem plików poszczególnych aplikacji do
>    %{_libdir}/cgi są "na po Ac" i nie będę wszystkiego osobiście robił
>    (jakieś triggery do zmiany configów [apache], przeniesienie plików
>    aplikacji cgi - a być może za chwilę będę miał łącza). Imo robienie
>    tego wszystkiego najpierw na DEVEL nie ma sensu.

Oczywiście, że nie ma sensu, niemniej powinna to być zmiana przemyślana,
bo kolejna relokacja i kolejny trigger... ekhm...

Do tematu.
/usr/lib/cgi-bin nie podoba mi się z kilku powodów:
- /home/services było miejsce, w którym grzebały i aplikacje i
  administrator. Sytuacja zła, ale mająca swoje zalety. Aplikacje miały
  gdzie wrzucać oraz administrator miał miejsce. /usr/lib/cgi-bin nie jest
  już tak fajny, bo z założenia admin nie powinien tam grzebać - musi więc
  mieć swoje miejsce w konfiguracji, które powinno wskazywać na
  http://..../cgi-bin/, ale na to lepsze miejsce to gdzieś w /var/ lub też
  w /srv, tyle, że to drugie powinno być świadomym wyborem admina.
- teraz - uwzględniając to pierwsze... nie bardzo jest miejsce na pchanie
  czegokolwiek do /usr/lib/cgi-bin, bo IMO znacznie lepiej umieścić
  aplikacje w /usr/lib/%{name}, dodać kawałeczek konfiguracji do apache,
  natomiast dla pozostałych demonów http, jeżeli trzeba, link w cgi-bin.

Sumując - naprawdę nie widzę zastosowania _sensownego_ dla
/usr/lib/cgi-bin, poza śmietnikiem, którym on się stanie...

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost