[Fwd: Re: Pine redistribution question]

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 5 Wrz 2004, 11:44:15 CEST

On Sun, Sep 05, 2004 at 01:35:34 +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> U mnie maildir jest niezastąpiony na serwerze gdzie wszyscy dobierają się do
> poczty za pośrednictwem pop3 (nie ma dostepu do shella).

Na wszystkich-1 serwerach mam pop3 (i qpoppera), bo to pozwala łatwo
ograniczać rozmiar skrzynki (domyślnie postfix ma 50MB).
Na ostatnim mam Maildira (i tpop3d) - trzeba użyć quoty?

> Przejście na maildiry uwolniło mnie od żarcia ramu, indeksowanie trwa
> maksymalnie kilka sekund, co w efekcie dało bardzo duży zysk jeśli chodzi o
> zmniejszony load na serwerze.

Dobrze wiedzieć, jak kiedyś będę dawał duże konta.

> Jako demon pop3 robił tpop3d.

Ja go zainstalowałem, bo solid-pop3d nie chciał chodzić z outlookowym
SSL czy TLS (pewnie immediate SSL, a nie STARTTLS), a ten chodzi w obu
trybach. Jeszcze myślałem nad courier-pop3d, ale póki działa to nie będę
testował. A czy coś do IMAP-a z Maildirem poza courier-imap?

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/