SOURCES (DEVEL): abiword-desktop.patch - up for version 2.1.7

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 11 Wrz 2004, 00:15:50 CEST

On Fri, Sep 10, 2004 at 23:34:07 +0200, Artur Flinta wrote:

> Więc jak widać domyślne menu sprawuje się znacznie lepiej :)

Ale ono się nadaje co najwyżej do Fedory z jej marnym zestawem
oprogramowania. W PLD mamy dziesiątki pakietów do tego samego i to już
wymaga większego grupowania. Otwórz sobie z gnomowym menu zestaw
pakietów z live-cd, załamiesz się. U mnie lista gier czy sieciowych się
dwa ekrany przewijała. To samo w KDE czy dowolnym innym menu generowanym
z xdg/menus wygląda super.
Oczywiście, jeśli ktoś ma jedną przeglądarkę www, jednego klienta
poczty, jeden procesor tekstu - to menu gnomowe jest lepsze, bo ma mniej
'pustych' poziomów. Dlatego vfmg ma opcję promote:) Tylko wtedy
rzeczywiście zatraca się informacja z nazwy znikającego menu (chyba że
są dwa 'puste' poziomy - wtedy vfmg ładnie je zwija do pierwszy:drugi) i
trzeba by wiedzieć, że galeon to do www a evolution do poczty i
newsów...

Podsumowując: nie da rady tego pogodzić. W jednym menu są informacje,
więc nazwy są za długie. W drugim menu informacji brak i nadrabiają to
nazwy. Pierwsze menu pasuje na wypasioną instalację, drugie na... mniej:>

> Czemu? Czy każdy musi widzieć, że EOG jest do grafiki?

A czy w nawiasie musi być rozwinięcie skrótu?

Przeglądarka grafiki EOG

> Niektóre nazwy
> zupełnie nic nie mówią, nie dziwię się, że w menu wyglądają inaczej.

eDonkey2000 and Overnet GTK+ Core Controller

na

eD2k/Overnet Core Controller

> Jak ktoś chce zrobić desktopa i konkurować na rynku masowym (Windows) to
> musi wyjść z takiego założenia :) Rynek masowy to tłum, ciemna

A kogo obchodzi, czy EOG rozwija się 'eye of the gnome' czy 'ewentualnie
obejrzysz graficzkę'? Kogo obchodzi, że program zrobiony jest na GTK?

Wiele tych opisów należałoby zracjonalizować. Tylko zrobić to przez
dotarcie do autorów i WYJAŚNIENIE im, bo łatanie IMHO nie ma sensu.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/