Ikony w desktop (było Re: gnutu up to 1.2)

Krystian T tomczyk w op.onet.pl
Pon, 25 Kwi 2005, 21:21:30 CEST

Dnia 25-04-2005, pon o godzinie 19:59 +0200, Fryderyk Dziarmagowski
napisał(a):

> http://standards.freedesktop.org/desktop-entry-spec/desktop-entry-spec-0.9.4.html
"If the name is not an absolute path, an implementation-dependent search
algorithm will be used to locate the icon. Icons may be localized with
the Icon[xx]= syntax."
Pewnie się komuś narażę ale ten kawałek dla mnie znaczy, że "search
algorithm" w gnome nie potrafi tego co w kde skoro w jednym środowisku
ikonka była, a w drugim nie.
MBSZ "search algorithm" w gnome trzeba by douczyć szukania ikon według
zapisu <app>/<app>.png (bo taki zapis chyba też się mieści pod pojęciem
"syntax")

Tak sobie przejrzałem trochę pliki desktop i...
/usr/share/applications/database-properties.desktop:Icon=libgnomedb/gnome-db.png
/usr/share/applications/gnome-alsamixer.desktop:Icon=gnome-alsamixer/gnome-alsamixer-icon.png
/usr/share/applications/zapping.desktop:Icon=zapping/gnome-television.png

aplikacje z nazwy typowo gnomowe, a w gnome ikonek brak (w kde są)

IMO albo gnome musi taki zapis akceptować (tego ja nie zrobię - brak
umiejętności), albo dodać do zaleceń dla developerów, że ikony mają być
w pixmapsdir lub /usr/share/icons/hicolor (czy kde wspiera to drugie, bo
kilka ikon, które sprawdzałem były w obu lokalizacjach?)

> reasumując:
> [fritz w smeagol ~/skool/sem_2/algo/code/vring]$ grep Icon /usr/share/
> applications/*.desktop | wc -l
> 99
>
> [fritz w smeagol ~/skool/sem_2/algo/code/vring]$ grep 'Icon=/' /usr/share/
> applications/*.desktop | wc -l
> 3
to akurat wyszukuje takie przypadki, gdzie jest podana pełna ścieżka - u
mnie jest ich 9

--
Pozdrawiam
Krystian T