Jak to w th będzie ( dłuuuuugie )

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Pon, 7 Mar 2005, 11:07:34 CET

On poniedziałek 07 marzec 2005 09:27, Marcin Król wrote:
> Super. Pomijajac wieksza wygode uzywania automatyki z AC (reczne
> upgrade'y paczek na builderach RA bywaja czasochlonne) to automatyka z
> RA jest IMO sensowniejsza. Z powodow o ktorych wspomniales: ze ready
> sluzy swemu pierwotnemu celowi czyli przechowywaniu kandydatow do main.

Wszystko w nowej automatyce też będzie zautomatyzowane (i to znacznie
bardziej, niż w ac).

> Mi sie marzy, zebym mogl wybrac sobie w bugtrackerze liste paczek i byc
> informowanym (mail and/or jabber) o wszystkich zdarzeniach majacych
> miejsce w bugtrackerze, a dotyczacych owych paczek. Czesto po prostu nie
> mam czasu wejsc na bugtrackera i sprawdzac recznie czy sie cos nie
> pojawilo. A jak dostane maila, to sa szanse ze sie tym po prostu zajme,
> nie wchodzac na strone. Wiem, ze kiedys ten pomysl przewinal sie przez
> liste, nie wiem natomiast czy zostal wdrozony :) Jezeli zostal, a ja nie
> jestem doinformowany to sorry. A bedac juz przy temacie powiadomien...

Integracja z bugtrackiem, o której pisałem, to już by było czasochłonne
zadanie (trzeba by się pewnie było nakodować jak cholera). Ja nawet nie wiem
jakie opcje ma ten flyspray (jajcuś?). Jako minimum przydałoby się, żeby
wszystkie otwarte bugi spływały na jakąś listę -- ich tam jest bardzo mało,
także nawet bez filtrowania można by bez większego problemu to śledzić (a
przynajmniej ja mam taki zamiar).

> Jest sobie lista cvs-commit. Oczywiscie mozna sobie poustawiac filtry
> zeby wychwytywac interesujace dana osobe maile... Ale czy nie bylaby
> lepsza mozliwosc wyboru (gdzies, jakos, nie mam pomyslu teraz)
> konkretnych specy (np + z konkretnego brancha) o ktorych chce byc
> informowany? Gdyby jeszcze zostalo wprowadzone proponowane przez Ciebie
> "cos" na ksztalt commilogow do zlecen dla builderow, to bylo by mile
> dostawac powiadomienia o budowaniu wybranych paczek. Mysle, ze to by
> zdecydowanie moglo ulatwic zycie :)

Coś mi się nie wydaje. Tutaj jesteś raczej skazany na filtrowanie sobie tego,
co chcesz :)
Co do zleceniologów, to się zastanawiałem, czy takowych nie wprowadzić, ale
przy samych zleceniach one są właściwie zbędne (chyba). Jeszcze przy
odfajkowywaniu paczek do przeniesienia miałyby sens, ale przy samych
zleceniach?

> I tak jeszcze odnosnie nowej automatyki do przenoszenia paczek... IMO
> bardzo by sie przydalo, zeby po przeniesieniu paczki X do main,
> poprzednia jej wersja zostawala przez jakis czas. Czy to w main czy w
> jakims innym katalogu. Tak, wiem ze dyski nie sa z gumy, wiem ze mozna
> zbudowac sobie starsza wersje z cvs, wiem ze przy nowej automatyce
> szanse na puszczenie bubla do main sa mniejsze itd itd, ale mimo
> wszystko taki zawor bezpieczenstwa bylby mily, a w przypadku pojawienia
> sie bubla rowniez przydatny.

Nie ma problemu z implementacją tego, jest raczej problem z tym, jak to
miałoby działać. Jeśli się okaże, że jakaś paczka rzeczywiście coś zepsuła,
to cofnięcie do starszej w 'main' i tak by nic nie dało, bo wymagałoby
ręcznego 'upgrade --downgrade' w poldku. Ciekawym też ile by to zjadało
dysku.