amd64 vs x86_64 w rpm-ie

Paweł Sikora pluto w pld-linux.org
Czw, 17 Mar 2005, 15:02:00 CET

On Thursday 17 of March 2005 08:21, Marcin Doliński wrote:

> IMO podarchitekturą. Coraz popularniejszy staje się em64t i tu też pytanie.

em64t to medialna popierdolka intela, ktora w testach wypada gorzej
niz zwykle P4. to tylko zwykle ia32 z 64 bitowymi rozszerzeniami pamieci,
a nie natywna 64 bitowa architektura, ktora mogla by nawet probowac
konkurowac z amd64. w tej chwili intel po porazce ia64 nie ma nic
do powiedzenia na rynku 64 bitow. zostaje daleko w tyle za amd64 i ppc64,
ktore wytyczaja trendy na najblizsze lata. w proporcjach mozliwosci/cena
intel lezy i poza kreceniem zegarem i marketingowym belkotem nic nie
prezentuje.

> Docelowo wspieramy oba czy wynosimy się na x86_64?

ja jestem za wspieraniem implementacji standardu x86-64
w postaci k{8,10(dual core)} amd pod nazwa amd64 oraz
rozejrzeniem sie za jakims builderem ppc64, bo to jest
przyszlosc w strone ktorej pld-th powinno isc.

> Czy to w 100% kompatybilne?

nie (it is almost entirely compatible with amd64).

--
/* Copyright (C) 2003, SCO, Inc. This is valuable Intellectual Property. */

                           #define say(x) lie(x)