SPECS: speedtouch-firmware.spec - speedtouch package is not needed...

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 30 Lis 2005, 14:02:11 CET

On Wed, Nov 30, 2005 at 01:45:07PM +0100, Tomasz Mateja wrote:

> Mam pewne niejasnosci dot tego pakietu:
> 1. Firmware jest w /lib/firmware ladowane przez udev, co daje kolejne
> firmware (speedmgmt.tar.gz) ladowane przez modemrun?

udev nie działa z 2.4.x.
hotplug na 2.6.x też to umie ładować[1], na 2.4.x raczej nie(?)

[1] właściwie to przekazywać plik do jądra, ładuje jądro

rc-scripts jeszcze nie przewidują ładowania firmware bez użycia
modem_run (jedyna potrzebna zmiana to jakaś opcja do pomijania
uruchamiania modem_run, reszta pozostaje bez zmian; ma sens tylko
przy konfiguracji PPPOA_KERNEL=yes).

> 2. z speedmgmt.tar.gz wynika ze wersja tego firmware to 1.3.4 i pliki
> datowane są na 2001 rok, SpeedTouch330_firmware_3012.zip to wersja 3.012
> z roku 2004, czy nie mamy aby przerostu formy nad trescia ?? Jesli tak
> to czy modemrun potrafi zaladowac firmware z
> SpeedTouch330_firmware_3012.zip?

Nie potrafi. A że mam revision 2, a nie 4, to po uaktualnieniu pakietu
przed moimi poprawkami w ogóle przestał mi modem działać.

> 3. Moze mozna by zrobic cos na kształt w32codec z installerem zeby pakiet
> mogl znalezc sie na ftp ??

Może.
Czy gdziekolwiek jest coś o licencjach tych plików?
Może się okazać, że są dystrybuowalne.

> 4. speedtouch package jest needed do zaladowania mgmt.o wiec moze
> podzielic to na podpakiety ??

Może.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/