kernel-sound-alsa patch + broadcom wifi

sparky w ep09.pld-linux.org sparky w ep09.pld-linux.org
Nie, 30 Lip 2006, 02:21:25 CEST

On Sun, Jul 30, 2006 at 01:05:00AM +0200, Patryk Zawadzki wrote:
> Witam,
>
> Dostałem właśnie nowego laptopa, ASUS A6KM-Q015.

iBooki górą !

> Mam z nim dwa problemy - pierwszy, to brak dźwięku. Jest na to łatka w
> bugtrackerze ALSA, byłbym wdzięczny za dodanie i przebudowanie kernela.
>
> https://bugtrack.alsa-project.org/alsa-bug/view.php?id=1898

to chce jakiegoś logina

dodam do kernel-desktop.spec jeśli dostanę patcha do ręki (:

> [...]
> 0000:00:09.0
>
> Moduł bcm43xx buduje się poprawnie (z softmac) i po załadowaniu pokazuje
> mi urządzenie (eth0 - fuj, podatne na race condition przy ładowaniu
> modułów przez udev i po każdym reboocie ma inny numerek), ale za żadne
> skarby nie chce się dać przekonać do zobaczenia APka. Po ustawieniu
> wszystkich parametrów przez iwconfig, pokazuje mi adres APka, ale siła
> sygnału pozostaje na 0, a po jakimś czasie pojawia się w dmesgu
> komunikat od softmaca o timeoucie w czasie autentykacji. Inne komputery
> działają prawidłowo. AP to gówniany DLink 5xx.

w iBooku mam AirPort'a 2, czyli to samo

parę obserwacji:

* nie zapomnij o firmware

* przed mieszaniem z czymkolwiek trzeba:
  # ip link set ethX up
  inaczej karta wciąż zostaje (przynajmniej częściowo) wyłączona,
  przedtem była opcja WLAN_UPEARLY w rc-scripts do tego, teraz chyba
  wyparowała

* kernel 2.6.17 ma już w sobie sterownik, i jest on znacznie lepszy niż
  ten ze speca, ale nie chciało mi się go backportować więc lepiej
  poprostu tego kernela używać

* ta siła sygnału chyba nie chodzi, a przynajmniej jakoś dziwnie

> Byłbym wdzięczny za pomoc (cokolwiek, choćby działający driver dla
> ndiswrappera).

nigdy się ndiswrapperem nie bawiłem

czyli ogólnie to proponuję nowy kernel spróbować, a najlepiej to
kernel-desktop.spec zbudowany z --with laptop (:

powodzenia !

--
 ____  Sparky{PI] -- Przemyslaw _  ___  _  _  ........... LANG...Pl..Ca..Es..En
/____) ___  ___  _ _ || Iskra  |  | _ \| |  | : WWW........ppcrcd.pld-linux.org