RescueCD 2006-06-18 x86 i x86_64

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Czw, 22 Cze 2006, 23:10:37 CEST

On Thursday 22 June 2006 21:27, Adam Gołębiowski wrote:

> Niektórym osobom ponoć nie udaje się pracować z vesafb-tng - przyznam
> się, że raz napotkałem problem z tym (na jakiejś płycie intela), ale

problem występuje w dwóch przypadkach (przynajmniej u mnie) ;]

1. monitor nie jest wstanie wyciągnąć nic więcej niż konsola (mam taki jeden)
2. jest jakiś dziwny konflikt z urządzeniem (u mnie na karcie graficznej
matroxa starej jakiejś)

na nowym sprzęcie nie zdarzyło mi się mieć problemów.

> wtedy pomogło mi `video=vesafb:off'.

i to było by bardzo dobre gdyby wystarczało. niestety nie starcza. działa
dobrze aż do startu udeva który nie zależnie od vesafb:off ładuje moduły fb i
świat idzie w rozsypkę.

jeżeli udev nie czarował by samodzielnie to mogło by zostać bo czasem przydała
by się wyższa rozdzielczość choćby. ale tylko wtedy kiedy jest 100% sposób na
wyłączenie ustrojstwa ;]

m.