Xen -- dostosowanie kernela i glibc

Rafał Słoniewski Rafal.Sloniewski w tkk.net.pl
Wto, 2 Maj 2006, 12:41:03 CEST

On May 1, 2006, at 2:18 PM, Jacek Konieczny wrote:

> Jakieś strasznie nie PLDowe to... ;-)

Nie jest to ładnie spaczkowane jeszcze, ale kernele są tam aktualnie
dostępne
( http://sloniewski.pl/xen/ ) w trzech konfiguracjach:
1. xen.2.6.16.11.full.PLD.patched.tar.gz
Wszystkie aktualne patche jakie wyszły do 2.6.16.11
2. xen.2.6.16.11.tar.gz
Całe pom* + grsec-mini
3. xen.2.6.16.tar.gz
Czyste 2.6.16 + xen

Budowałem aby przetestować czy to w ogóle działa. Niestety przy dużych
operacjach dyskowych ( kopiowanie via ftp 700MB po gigabicie ) system
dostaje freeza. Testowałem tylko na maszynach SMP ( innych nie
posiadam )
adamg i evilabram testowali te same jajka na UP i działało dobrze.
Nie wiem czy to kwestia czegoś złego w kernelu czy tylko kwestia SMP.

> Ja zrobiłem xen.spec (na HEAD) i próbowałem zrobić glibc.spec (na
> AC-branch, na razie bcond domyślnie wyłączony). xen.spec wydaje się
> być
> OK, glibc z Ac chyba nigdy nie będzie dobrze pod Xenem działać, ze
> względu na przestarzałe gcc, a kernel.spec pozostawię innym (mogą być
> poprawki elia, jeśli będą działać).

Całość ideologii xena opiera się raczej nie na budowie osobno xen.spec
jako narzędzi niezbędnych do obsługi i kernel.spec --with=xen0/xenU
tylko
na "make world" z paczki xen.
Nakłada wtedy wszystkie patche ( wg koleności alfabetycznej ) obecne
w katalogu ./patches/linux-2.6.16/ i używając konfiguracji z ./
buildconfigs/
buduje oba jajca ( zdefiniowane w Makefile )

> U mnie Xen z Ac z narzędziami z xen.spec (po moich poprawkach) i
> własnoręcznie zbudowanym kernelem (vanilla+xen+squashfs3) wydaje się
> działać, ale jeszcze to pomęczę.

IMHO można nie robić osobnego kernel-xen.spec i polegać tylko na
xen.spec

> Fajnie by było, jakby można było postawić Xena na samych PLDowych
> pakietach i uruchamiać pod tym tak samo Th jak i Ac...

Sam  na to poluje bo musze pozamykać linux.pl mi ubuntu.pl w czymś
wirtualnym :>

W związku z tym że kernel freezuje nie wiem czy nie cofnąć się do
2.6.15 ( nie
nakłada się :P ) czy poczekać może lepiej na xen z 2.6.17 mając
nadzieje że nie
będzie się wieszał. :)
--
Rafal.Sloniewski w tkk.net.pl;ELIO-RIPE;
Cisco&Docsis Administrator; LIR pl.tkk