Informacyjnie - problemy z depmod po upgrade do rpm-build-macros-1.332-1

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Sob, 18 Lis 2006, 16:05:42 CET

On Sat, Nov 18, 2006 at 02:17:33PM +0100, Łukasz Maśko wrote:
> Dnia sobota, 18 listopada 2006 14:10, Jakub Bogusz napisał:
> [...]
>
> Zmniejsza, owszem, do x86 - jeśli o to ci chodzi.

Nie tylko sam spotkałem co najmniej dwie maszyny, x86, co bez Vesa-TNG w
kernelu działały, z framebufferem, a pod kernelem z Vesa-TNG nawet się
nie bootowały. Na jednej maszynie pomogło wyłączenie Vesa-TNG opcjami
kernela (przez co nie było w ogóle FB, bo Vesa-TNG wyłącza standardowe
VesaFB, ale przynajmniej wystartowało), na drugiej maszynie to nic nie
dawało -- jak tylko Vesa-TNG było wkompilowane w kernel, to maszyna nie
wstawała.

IMHO Vesa-TNG nie nadaje się do użytku w dystrybucyjnym kernelu:
1. nie da się tego całkowicie wyłączyć... nawet jeśli nie włącza trybu
graficznego, to i tak coś w BIOSie grzebie.
2. wrzucenie Vesa-TNG do kernela oznacza wyrzucenie standardowego
VesaFB, który w wielu przypadkach działa bardzo przyzwoicie.

Pozdrowienia,
        Jacek