[OT] Re: reiser4 nadaje sie do d...?

Lukasz Glebicki lukaszgl w post.pl
Wto, 28 Lis 2006, 17:56:34 CET

On Tuesday 28 November 2006 17:36, Paweł Gołaszewski wrote:

> Perfekcyjny wygląd, przepiękne czcionki...
>
> To po prostu od razu widać.

Na jakiej podstawie tak sądzisz, że TeX miałby generować ładniejszy wydruk niż
OOo. Jedyna rzecz która mi przychodzi na myśl to odstępy między wierszami o
rożnych stylach oraz odstępy od grafik, tabel. Czcionki są przecież takie
same.

> Rodzinnie poza tym mam na codzień kontakt z efektami działania TeX-a. I
> widziałem porównanie tego samego zrobionego w MSO i TeX-u. Zgadnijcie co
> było lepsze, czytelniejsze i bardziej eleganckie? Nie mówiąc już o tym, że
> zrobienie tego zamego w TeXu zajęło kilkukrotnie mniej czasu niż
> "wyklikiwanie" wzorków...

Jeżeli mówisz o wzorkach typu macierz, suma (od a do b) to w OOo bardzo ładnie
sie to pisze używając języka składniowego. Nie musisz nic klikać.
Nie widzę kwestii szybszego pisania dokumentu w momencie jak się dany edytor
zna i rozumie się jego czasem specyficzne zachowanie. Ja jestem na etapie
dopinania pracy magisterskiej. Mam osadzanie dokumentów, automatyczny spis
treści i oraz spis bibliografii budowany z bazy danych. Automagiczna
numeracja obrazków, tabel działa i w łatwy sposób wstawia się do nich
odwołania. Ja nie zmienię swojego zdania co do tego, że takie edytory się nie
nadają do większych dokumentów.
Pozatym jak ktoś pisał wcześniej - odpowiednie wstawianie tabel i ramek
powoduje to, że dokument jest spójny. Tylko trzeba to robić od początku
poprawnie lub tak jak ja - jak wiedziałem jak coś zrobić, to poprawiałem to w
całej pracy.

pozdrawiam
--
Łukasz Głębicki  mail/rot13:yhxnfmty w cbfg.cy  PLD/Linux Team
gg:246267    Linux Registered User #318551   blekot:{irc,skype}

Student of Warsaw University of Technology, Faculty of Mechatronics