Mrożenie Ac

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Wto, 17 Kwi 2007, 16:50:26 CEST

On Tuesday 17 April 2007, Marek Guevara Braun wrote:
> Jeśli rzeczywiście to nie działa "out-of-the-box" to pewnie było by to
> najlepsze rozwiązanie [*].
Nie wiem niestety czy to jest przyczyną nietworzenia initrd przy instalacji.
Problem pojawia się przy próbie ręcznego odpalenia geninitrd, ale po
ustawieniu USE_UDEV. Oczywiście, skoro initrd nie korzysta z udev, wystarczy
w takim przypadku nie ustawiać USE_UDEV w /etc/sysconfig/geninitrd, jednakże
obecność takiej opcji jest myląca.

> O ile samo podniesienie wersji udev (u mnie w
> środowisku "prawie Ac" działa udev-initrd-105-1) załatwiło by
> generowanie bootowalnego initrd, to nadal pozostawało by jeszcze
> podniesienie wersji busybox-initrd (niby z tym z Ac działa, ale brakuje
> mu kilku rzeczy, czego prawdopodobnie efektem ubocznym jest
> pozostawianie zamontowanego /initrd, co z kolei przeszkadza w
> instalacji/upgradzie pakietu filesystem), zmiany w geninitrd (co w Ac
> dostarcza geninitrd - jakoś nie widzę geninitrd w poldku w ac?)
Myślę, że nie ma co kombinować i wystarczy albo usunąć USE_UDEV albo
zmodifikować geninitrd z Ac aby ignorował ten parametr, nawet po cichu. W
takim przypadku istnienie paczki udev-initrd pozbawione jest sensu.

> co rozszerza zakres fix-a o wszystko co jest budowane z busyboxem, testy,
> zależności itd... - za dużo (IMO) jak na właśnie zamkniętą wersję
> dystrybucji.
Może być dirty hack. Chodzi o to, aby nie wprowadzać użytkowników w błąd.

> [*] Być może lepszym "szybkim" rozwiązaniem było by dorobienie linka, o
> którym pisałeś, ew. poprawka w geninitrd, ale tu się nie wypowiem, bo
> nie sprawdzałem tego.
Link załatwia sprawę, zresztą initrd podobno i tak z tego nie korzysta.
Dodanie dowiązania do paczki zlikwiduje błąd przy generowaniu initrd, a
niczego nie zepsuje.

Pozdrawiam
Beorn

--