Problemy z Pluginami w Qt4

Jacek Piotrowski J.Piotrowski-PLD w nz.pl
Sob, 29 Gru 2007, 16:16:49 CET

W sobotę 29 grudnia 2007, Bart. napisał:
> Czemu ld nie szuka w pluginach ? Czy moze ja cos sobie popsulem ?
> To nie pierwszy raz gdy mam problem z tymi pluginami w magicznym
> ubudsl Program tez krzyczy ze nie ma pluginow.

Qt samo sobie ładuje pluginy i ld do tego nie jest potrzebny. Może
przez przypadek psi zostało zlinkowane tak, jakby plugin był
biblioteką?

W przypadku ubudsl proponuję strace | grep by zobaczyć gdzie Qt szuka
pluginów. Jeżeli szuka w dobrym miejscu, to może nie zgadzać
się "build key".

> undefined reference to `qt_plugin_instance_qgif()'

Żeby to zadziałało plugin musi być skompilowany jako statyczny, więc
zwykłe, ładowane w locie pluginy nie nadają się. Q_IMPORT_PLUGIN()
jest przewidziane przede wszystkim dla aplikacji, które korzystają
ze statycznie zlinkowanego Qt.

Pozdrawiam,

Jacek Piotrowski