[AC] geninitrd, KONIECZNY update!

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Pon, 12 Lut 2007, 20:51:47 CET

Dnia poniedziałek 12 lutego 2007 18:05, Jaroslaw Dziubek napisał:
> Sprawdzilem czy odpowiednie moduly sa w initrd ale nawet przez mysl mi
> nie przeszlo zeby sprawdzic FORMAT initrd. Pozatym IMHO powinno
> zakrzyczec ze cos nie gra.
Tak sobie czytam tą dyskusję, oburzenie niektórych osób że coś nie działa
(zrozumiałe, co nie oznacza że słuszne), oburzenie innych osób na oburzenie
tych pierwszych, etc. i tak mi przyszło do głowy że można byłoby zrobić jakiś
system testowania stanu środowiska przed i po upgrade. Chodzi mi o coś
działającego mniej więcej tak że poldek wykonuje skrypt zapisujący ustawienia
systemu (w tym przypadku format initrd, zawarte moduły), wykonuje upgrade,
wykonuje sprawdzenie systemu po upgrade, porównuje wyniki (niech to będzie
nawet zwykły diff) i daje znać adminowi na co należy zwrócić uwagę. Po co
robić ręcznie coś co może zrobić komputer?

Aha, od razu napiszę że nie zamierzam się za nic takiego zabierać bo po prostu
nie mam pod opieką żadnych krytycznych maszynek i nie byłbym nawet w stanie
przetestować (oraz, co być może ważniejsze, nie mam w tym żadnego interesu).
Tak, wiem że takie postawienie sprawy kończy dyskusję zanim się jeszcze
zaczęła. Ale być może ktoś się zainteresuje.
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny