layer7

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Pią, 16 Lut 2007, 14:31:10 CET

Wojciech "Sas" Cieciwa wrote:

> Rozumiem, że da tych których niema juz w oficjalnym repo netfiltera
> przepisywałeś cały kod ?

Przygotowałem tylko wyżej wymienione, pochodzące z base, extra jak i
external - w większości była to kosmetyka w postaci usunięcia z kodu
nieużywanych argumentów funkcji match/target, w connlimit zrobiłem
zmianę z ip_conntrack na nf_conntrack - nie było to oczywiście
przepisanie całego kodu, a jedynie zmiana odwołań do odpowiedników
funkcji/atrybutów z nf_conntrack (a kod nf_conntrack jest wzięty właśnie
z ip_conntrack), w layer7 pamiętam że był problem z zapisywaniem stanu w
skbufie w funkcji typu match, która miała mieć argument typu const -
myślałem żeby klonować skbuf, ale później doszedłem do wniosku że nie
było by to najmądrzejsze i nadal modyfikujemy przekazywany do funkcji
skbuf. W kilku miejscach używany kod zastąpiony został wydzielonymi
funkcjami - ale nie było to nic czego diff i grep nie potrafiły by
odnaleźć, a lwn.net opisać.

> Bo oficjalnym powodem czystek była zmiana NET API i brak ludzi
> utrzymujących poszczególne moduły up-to-date.

Zmiana ta (przynajmniej dla conntracka) to odejście od dublujących się,
specyficznych dla ipv4 i ipv6 funkcji na bardziej ogólne, które mogły by
być niezależne od protokołu. Co do czystki w pom-ng to się nie wypowiem,
ale kiedyś modułów było trochę więcej - czy część z nich nie przeszła do
oficjalnego kernela?

Pozdrawiam,
Marek