SPECS: monotone.spec - TODO

Łukasz Krotowski lukasz.krotowski w gmail.com
Pią, 13 Lip 2007, 14:23:19 CEST

13-07-07, Pawel Golaszewski <blues w pld-linux.org> napisał:

> Czy nie jest możliwe tutaj postawienie servera centralnego, który będzie
> składował dane i umożliwiał scentralizowaną wymianę zmian?

Jest to możliwe ale mtm działa jako serwer (uruchamiany przez mtn serve)
dla pojedynczej bazy (repo). Założenie, że jedna baza obsługuje wszystkie
projekty jest mocno naciągane. W ogóle mtn nie był pisany z myślą o
centralnym serwerze -- patrz http://www.venge.net/mtn-wiki/MasterRepository

> Nawet jeżeli to jest stricte rozproszone, bez centralnego serwera to, żeby
> była możliwa sieciowa wymiana informacji to coś musi nasłuchiwać na
> jakimśtam porcie...

Oczywiście (na 4691 z resztą). Ale w mtn nie mówi się raczej o centralnym
repo, raczej o centralnej gałęzi. A czy ściągasz ją od Ziutka czy Stefka to
już nieistotne. W dokumentacji monotone jest bardzo prosty tutorial --
polecam przeczytać, tam łatwo zobaczyć że idea centralnego serwera jest
w poprzek monotone.

> To były wnioski, które daaaaawno temu sobie zapisałem w pliku i teraz
> tylko zrobiłem commit.
>
> Mówię tutaj o centralnym rozwiązaniu dla samej dystrybucji. Tak samo jak
> na przykład cvs - też może być wszędzie, ale dostarczamy jakieś
> "pudełkowe" rozwiązanie. Tu można mieć przecież podobnie.

Tak, tylko nie widzę tej konfiguracji która by była dobra OOTB. Może dałoby
się coś ugrać jeśli w skryptach dałoby się włączyć tylko mtn serve dla dowolnej
bazy w jakimś pre-definiowanym katalogu. Ale tak obsłużymy tylko ,,centralny
serwer'' mtn. A bazy deweloperów i tak trzeba będzie uaktualniać ręcznie.

Nie wiem czy to ma w ogóle sens -- używam mtn już od jakiegoś czasu i
specjalny centralny serwer nie jest potrzebny.