SPECS: monotone.spec - TODO

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 13 Lip 2007, 16:48:56 CEST

On Fri, 13 Jul 2007, Łukasz Krotowski wrote:

> Jest to możliwe ale mtm działa jako serwer (uruchamiany przez mtn serve)
> dla pojedynczej bazy (repo). Założenie, że jedna baza obsługuje
> wszystkie projekty jest mocno naciągane.

Ale nie jest błędne.

To zależy od zwyczajów lub stylu pracy: Niektórzy lubią mieć wszystko w
izolowanych bazach, a inni robią jedną i wszystkie projekty wrzucają w
nią. Ja wiem, że monotone zaleca ten pierwszy sposób, ale to zależy od
wielu czynników.

Poza tym - i tak jak uruchomisz proces nasłuchujący to obsługuje on jedną
fizycznie bazę, więc rozwiązanie dystrybucyjne dla większej ilości baz nie
jest możliwe...

> W ogóle mtn nie był pisany z myślą o centralnym serwerze -- patrz
> http://www.venge.net/mtn-wiki/MasterRepository
[...]
> W dokumentacji monotone jest bardzo prosty tutorial -- polecam
> przeczytać, tam łatwo zobaczyć że idea centralnego serwera jest w
> poprzek monotone.

Czytałem jakiś czas temu, kiedy chciałem dla siebie coś wybrać.

> Tak, tylko nie widzę tej konfiguracji która by była dobra OOTB. Może dałoby
> się coś ugrać jeśli w skryptach dałoby się włączyć tylko mtn serve dla dowolnej
> bazy w jakimś pre-definiowanym katalogu.

Całkiem prosto dałoby się to zrobić.

> Ale tak obsłużymy tylko ,,centralny serwer'' mtn. A bazy deweloperów i
> tak trzeba będzie uaktualniać ręcznie.

Niekoniecznie - też da radę :)

> Nie wiem czy to ma w ogóle sens -- używam mtn już od jakiegoś czasu i
> specjalny centralny serwer nie jest potrzebny.

Cóż - to zależy od przyzwyczajeń :)