pci-database: TODO - why non-free drivers?

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Nie, 11 Mar 2007, 11:01:30 CET

On Sat, Mar 10, 2007 at 08:21:44PM +0100, Bartosz Taudul wrote:
> On Sat, Mar 10, 2007 at 07:31:54PM +0100, undefine wrote:
[...]
> A ja myślę, że dawanie domyślnie czegoś co nie działa (da się na
> "otwartch" sterownikach uruchomić Unreal Tournament 3? Nie? To spadówa)
> nie jest dobrym pomysłem. Nie mieszajmy rysia i jego walki z wiatrakami
> do PLD.

W pewnych warunkach aktualne pci-database podaje coś co "nie działa":

Teoretycznie pakiet jest "noarch", a podaje sterowniki występujące tylko
na (no niech będzie, choć to ta sama rodzina) dwóch z kilku architektur
obsługiwanych przez PLD.
Sterowniki nie występujące na danej architekturze nie mogą być podawane
jako właściwe.

Czy jednoczesne użycie wpisów z bazy "gfx" i "fb" już działa poprawnie
dla wszystkich kart?
(ale tu nie widzę dobrego sposobu uzależnienia odpowiedzi od sterownika
wybranego z drugiej grupy)

Trzecia rzecz, już nie związana z kartami graficznymi: oprócz uzależnienia
odpowiedzi od architektury brakuje też uzależnienia od vendor/device id
podsystemu (potrzebne dla kilku sterowników SCSI) i wersji jądra (to
w przypadku SCSI i sieciówek, wkrótce IDE - przejście na libata).

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/