pci-database: TODO - why non-free drivers?

Bartosz Taudul wolf.pld w gmail.com
Nie, 11 Mar 2007, 16:58:30 CET

On Sun, Mar 11, 2007 at 01:49:25PM +0100, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:
> hm... a do czego poza grami jest potrzebna "szybkość" grafiki?
Ale jakie to ma znaczenie? Sprzęt ma akcelerację 3D, to chcę mieć
akcelerację 3D, a nie kontemplować do czego mi się ona może przydać.

> Na prawie
> wszystkich swoich komputerach używam otwartych sterowników i nigdy nie
> miałem potrzeby użycia innych.
A ja wszędzie używam zamkniętych i nigdy nie miałem potrzeby użycia
otwartych. Tylko nie wiem co z tego ma wynikać.

> Argument o ilości obsługiwanego sprzętu jest raczej odwrotny - taka
> nvidia regularnie usuwa z swoich najnowszych wersji sterowników obsługę
> starszego sprzętu
Są starsze wersje, które obsługują co trzeba. Sprzęt, jakby nie patrzeć,
ewoluuje, i obsługa kilku zupełnie różnych architektur w jednym kawałku
kodu jest trochę bez sensu.

> legacy... A nv obsługuje wszystko i bez problemów ;)
Bez żartów. To ja mogę powiedzieć, że sterownik vga obsługuje wszystko
i bez problemów, i że powinien być domyślny.

> Ukhm.. nie mam absolutnie nic przeciwko dostępności w repo niewolnych
> paczek, ale - po co na siłę wmuszać je użytkownikom?
A po co na siłę wmuszać użytkownikom sterowniki, które nie działają?

> (jak rozumiem ideą pci-database jest dostarczenie informacji o
> działających domyślnych sterownikach dla danego sprzętu?)
Na nv działa akceleracja 3D? Nie działa. No to o czym rozmawiamy?

> ot - stworzenie obrazu który ruszy zarówno na ati, nvidii i np intelu -
> wymaga albo instalacji na raz 3 wersji bibliotek GL (konfliktujących ze
> sobą), albo przygotowania obrazu bez nich i przy starcie instalacji
> właściwych paczek.
havner miał na to jakiś patent.

> a jest w paczce pld?
Jak wydadzą, to kupisz sobie w sklepie. Sprzęt też z paczek z PLD
instalujesz?

To by było chyba najlepsze rozwiązanie.

wolf
--