pci-database: TODO - why non-free drivers?

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Pon, 12 Mar 2007, 17:25:18 CET

Dnia niedziela, 11 marca 2007, Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał:
> skoro ktoś ma, to pytanie brzmi czy ktoś ma coś przeciwko dodaniu
> "drugiego" otwartego dla wspieranych systemów.

Ja nie mam. Jako drugiego w kolejności;)

> Wogóle - czy pci-drivers ma do czegoś służyć w przyszłosci? Czy to
> jedynie wewnętrzny podprojekt rescuecd/livecd którego nie tykać? ;)

No właśnie też byłem ciekaw bo wcale to takie głupie nie jest a niestety jak
wspomniałem z nvidii ostatni wpis widzę dla GF 5900.

> a kalecz sobie czym chcesz. mnie interesują moje zabawki i ich
> bezawaryjne działanie, które w większości przypadków jest osiągalne
> przez otwarte sterowniki ;)

I vice versa;)

> i za kilka miesięcy po zamrożeniu ac zostaniesz na lodzie przy wymianie
> karty graficznej ;)
> takie są niestety efekty "zamrożenia" czegokolwiek - czy to dystrybucji
> czy pakietu w dystrybucji.

Nie bardzo rozumiem. Dlaczego mam zostać na lodzie? Po wymianie karty
graficznej? A poza tym to nie planuję:D

> jeden?
> - nie wymaga modułu jądra, dzięki czemu można bezproblemowo
>   zmieniać/testować jądra bez martwienia się że iksy nie wstaną, bo nie
>   dokompilowaliśmy modułu nvidia do jajka. Nie ma też obawy że po
>   upgradzie sterownika ixów nie wstaną one, bo.. moduł jajka mamy w
>   starszej wersji.
Te co są w repo mogę łatwo zmieniać bo są już skompilowane. Jak sobie sam
budujesz to jesteś świadom co robisz. Poza tym większość ludzi nie kompiluje
sobie kerneli (no może nie w PLD:D).

> - bez większych problemów działa usypianie komputera (na nvidia często
>   miałem z tym problemy - chyba że teraz się coś poprawiło...)
Żadnych problemów... no chociaż do końca teraz nie mogę się wypowiedzieć bo
jak ostatnio sprawdzałem to w ogóle nie chciał wstać. Przed wymianą płyty
głównej wszystko hulało (grafa ta sama). Na drugim wstają bez problemu...
niestety tu z kolei sieciówka nie:/

> - są używane standardowe biblioteki opengl, dzięki czemu możemy mieć w
>   systemie doinstalowane sterowniki do innych kart graficznych, a sam
>   system bez problemów uruchamiać na innych komputerach z innymi kartami
>   graficznymi.

Tak, to jest plus otwartych sterowników. I jestem jak najbardziej za otwartymi
pod warunkiem, że dostarczają co najmniej tej samej funkcjonalności co
zamknięte.

> (nie, nie mam zamiaru przekonywać Ciebie że w Twoim przypadku nv jest
> lepsze od nvidia - moim celem jest wyłącznie wykazanie że w niektórych
> przypadkach nv jest lepsze od nvidia ;)
Zgadzam się. Dla mnie przeważa nvidia dla Ciebie nv;)

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic