pci-database: TODO - why non-free drivers?

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Nie, 11 Mar 2007, 22:52:13 CET

On Sun, Mar 11, 2007 at 06:19:05PM +0100, Kamil Dziedzic wrote:

> Jakimi? Nie znam.
a działa na zamkniętych ati? kiedyś z tego co pamiętam nie działał..

> Poza tym pytałeś o to gdzie potrzebna jest szybkość grafiki.
pytałem czy ktoś ma coś przeciwko domyślnemu podawaniu "otwartych" przez
pcidev.

skoro ktoś ma, to pytanie brzmi czy ktoś ma coś przeciwko dodaniu
"drugiego" otwartego dla wspieranych systemów.

Wogóle - czy pci-drivers ma do czegoś służyć w przyszłosci? Czy to
jedynie wewnętrzny podprojekt rescuecd/livecd którego nie tykać? ;)

> Nie zmieniaj tematu. Na otwartych sterownikach sobie tego w ogóle nie
> uruchomisz więc o czym w ogóle jest mowa? AIGLX nie zadziała jak i wszystko
> co wymaga 3d (czyli choćby głupie Google Earth). Sterownik nv mniej rzeczy
> obsługuje niż nvidia więc dlaczego mam nim kaleczyć swój komputer?
a kalecz sobie czym chcesz. mnie interesują moje zabawki i ich
bezawaryjne działanie, które w większości przypadków jest osiągalne
przez otwarte sterowniki ;)

> I to oczywiście moja wina? Mnie to guzik obchodzi kiedy wyszły. Takie są w AC.
i za kilka miesięcy po zamrożeniu ac zostaniesz na lodzie przy wymianie
karty graficznej ;)
takie są niestety efekty "zamrożenia" czegokolwiek - czy to dystrybucji
czy pakietu w dystrybucji.

> Ale czemu? Daj mi jeden powód dlaczego nv ma być lepsze niż nvidia? nv nie ma
> 3d a nvidia ma i koniec gatki. Choćbyś nie wiem co wymyślał dla użytkownika
jeden?
- nie wymaga modułu jądra, dzięki czemu można bezproblemowo
  zmieniać/testować jądra bez martwienia się że iksy nie wstaną, bo nie
  dokompilowaliśmy modułu nvidia do jajka. Nie ma też obawy że po
  upgradzie sterownika ixów nie wstaną one, bo.. moduł jajka mamy w
  starszej wersji.
- bez większych problemów działa usypianie komputera (na nvidia często
  miałem z tym problemy - chyba że teraz się coś poprawiło...)
- są używane standardowe biblioteki opengl, dzięki czemu możemy mieć w
  systemie doinstalowane sterowniki do innych kart graficznych, a sam
  system bez problemów uruchamiać na innych komputerach z innymi kartami
  graficznymi.

wybierz sobie któryś ;)

(nie, nie mam zamiaru przekonywać Ciebie że w Twoim przypadku nv jest
lepsze od nvidia - moim celem jest wyłącznie wykazanie że w niektórych
przypadkach nv jest lepsze od nvidia ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI