instalacja Th od zera

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Śro, 7 Lis 2007, 13:25:29 CET

Mniej wiecej Tue, Nov 06, 2007 at 10:55:25PM +0100, zainteresowany Stacho Pal rzekl:
> To też pamiętam! I chwała Ci za to! :)
> Mnie właśnie o to chodzi, pierwszy raz w historii PLD żeby "jakiś program"
> zadziałał (jak się okazuje, nie do końca działający vserver)

A na czym polega "nie do końca działanie"?

>  trzeba zmienić
> system (czytaj: kernel)! Zawsze było tak, że to userspace dostosowywało się
> do systemu, teraz zaczyna być odwrotnie.

To vserver jest userspace? Obawiam się, że wątpię.
Vservery to nie są "chrooty na sterydach". To system separacji procesów
na poziomie jądra, od jakiegoś czasu również do pewneigo stopnia sieci.
Wraz z klasycznym wywołaniem systemowym chroot() oraz toną oskryptowania
stanowi potężne narzędzie do konstrukcji "chrootów na sterydach". Co nie
zmienia faktu, że można przy ich pomocy budować inne systemy.

A co do zmieniania jądra z powodu userspace:

# add tty ioctl to figure physical device of the console. used by showconsole.spec (blogd)
Patch131:      kernel-TIOCGDEV.patch
[...]
Revision 1.441.2.1796.2.20  2007/11/07 10:21:51  glen
- add TIOCGDEV.patch

tak, żeby daleko nie szukać.

> Może czas wrócić to wkopmpilowania wszystkiego na zapas?
> W końcu pamięci i dysku nikomu nie zbraknie.

Działamy na deweloperskich wersjach vservera, w które wymuszają obsługę ipv6
tak/nie. Jest to niedoróba i jest w todo vserverowców. Jeśli chcesz
pomóc, to na priv wyślę Ci szczegóły, chodzi dosłowinie o jedną funkcję.

Zbyniu
--
%% Absolutely nothing we trust %%