instalacja Th od zera

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Śro, 7 Lis 2007, 20:09:25 CET

Zbyniu Krzystolik pisze:
> Mniej wiecej Tue, Nov 06, 2007 at 10:55:25PM +0100, zainteresowany Stacho Pal rzekl:
>
> A na czym polega "nie do końca działanie"?

Było napisane, ale zacytuję:
============================

============================

> To vserver jest userspace? Obawiam się, że wątpię.

Bez obaw, masz rację. Nieprecyzyjnie się wyraziłem, tu bardziej chodziło
mi o postfixa dostosowywanego do ipv6 i proftpd który się mi zbuntował
po zainstalowaniu kernela z ipv6 wkompilowanym na stałe.

> Vservery to nie są "chrooty na sterydach". To system separacji procesów
> na poziomie jądra, od jakiegoś czasu również do pewneigo stopnia sieci.
> Wraz z klasycznym wywołaniem systemowym chroot() oraz toną oskryptowania
> stanowi potężne narzędzie do konstrukcji "chrootów na sterydach". Co nie
> zmienia faktu, że można przy ich pomocy budować inne systemy.

Dzięki za to wyjaśnienie, niby to wiedziałem,
ale zawsze warto dostać "kawę na ławę". :)

> A co do zmieniania jądra z powodu userspace:
>
> # add tty ioctl to figure physical device of the console. used by showconsole.spec (blogd)
> Patch131:      kernel-TIOCGDEV.patch
> [...]
> Revision 1.441.2.1796.2.20  2007/11/07 10:21:51  glen
> - add TIOCGDEV.patch
>
> tak, żeby daleko nie szukać.

Tylko że mi nie o ten "userspace" do końca chodzi.
Vserver jest też w kernelu dla AC (2.6.16) i nigdy mi nie przeszkadzał,
dopóki żeby tam był nie wymuszał jeszcze "czegoś".

> Działamy na deweloperskich wersjach vservera, w które wymuszają obsługę ipv6
> tak/nie. Jest to niedoróba i jest w todo vserverowców.

OK, rozumiem, trzeba testować. sprawdzać tylko czemu nie może być odwrotnie:
=====================================
1.441.2.1780 Mon Sep 3 12:05:24 2007  by mguevara
Branch: LINUX_2_6
Diffs to 1.441.2.1779

- 2.6.22.6-0.2, introduced vs22 bcond, which enables use of vserver 2.2
   instead of 2.3 line; when vs22 is choosed we should have IPV6 compiled
   as an module; patch102 linux-2.6-vs2.2.patch (re)added
Znaczy stabilny vserver 2.2 w kernelu, a jak ktoś chce potrzebuje
2.3 to robi: --with vs23 ?

> Jeśli chcesz pomóc, to na priv wyślę Ci szczegóły, chodzi dosłowinie o jedną funkcję.

Taki mądry to ja nie jestem, ale postaram
się poprawić budowanie z: --with vs22
--
pzdr
Stacho Pal