SPECS: coppermine-gallery.spec - upgrade to 1.4.14 (sec fixes!), -...

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 13 Lis 2007, 17:59:20 CET

On Tue, Nov 13, 2007 at 16:39:18 +0100, Patryk Zawadzki wrote:

> A jakie kodowanie ustawia do komunikacji z bazą? Jeśli nie ustawia, to

Nie wiem, jak dla mnie całe te cyrki z charsetami mysql to wymysł
chorego człowieka, w postgresie nie ma takich problemów. O, może ktoś
umie przenieść bazy mysql 4.0.x na 4.1.x czy cokolwiek nowszego?

> może się okazać, że mysql ma domyślnie dla php latin1 i jeśli baza
> jest w UTF-8, to sam mysql słusznie przekodowuje format z latin1 na
> unikod przy pisaniu i odkodowuje przy czytaniu z bazy.

A jak mam bazę latin2 i domyślne połączenia latin1, to skąd w bazie
biorą się unikodowe znaczki?

I czemu CPG 1.4.1 wyświetla krzaki, podczas gdy 1.4.14 na tej samej
bazie mysql wyświetla poprawne literki? :)

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>